Leśna Szkoła

Niedziela, 29 marca 2020 · dodano: 30.03.2020 | Komentarze 8

W niedzielę miało być załamanie pogody, ale im bliżej tego dnia, tym prognozy były łagodniejsze. Ostatecznie miało być w miarę ciepło, wiatr miał narastać, a opady miały przyjść dopiero pod wieczór (i tak właśnie było). Lecimy więc do lasu skorzystać z końcówki okienka pogodowego, bo nie wiadomo czy nie zakażą spacerów i jazdy na rowerze (coś przebąkują o kolejnych obostrzeniach w nadchodzącym tygodniu).

Jedziemy na najbliższą, a jednocześnie najbardziej ustronną miejscówkę. Jakby się pogoda nagle zaczęła psuć, to będzie łatwiej uciec.

Tradycyjne czytanie na rowerze, niestety książki wypożyczone w Akcji Biblioteka topnieją nam w zastraszającym tempie... oczywiście będziemy jeszcze drenować domowe zapasy, ale i tak będzie ciężko.

Dziś chłodniej i mniej słonecznie niż w sobocie i mamy wrażenie, że w lesie mniej ludzi (najwięcej przed obwodnicą, czyli najbliżej Żyrardowa)... ale tak naprawdę ciężko ocenić, bo tyle co z przejazdu tam i z powrotem, bo resztę czasu spędziliśmy zabunkrowani w krzakach.

Biegacze zachowują bezpieczną odległość (ale raczej z powodów kondycyjnych).

Na miejscu zaczynamy budować szkołę (trochę jak Tytus, Romek i A'Tomek w księdze XIV).

Tu już gotowa... no w zasadzie to tylko jedna sala lekcyjna, ale mamy i tak tylko jedną klasę.

A'Tomek - dyrektor szkoły,
Romek - ciało pedagogiczne,
Tytus - klasa Ib.

Dach szkoły jest nieco ażurowy, ale to nie prawda że przeciekał, zwłaszcza że prawie nie padało.

Gabinet dyrektora

Jedno z ważniejszych pomieszczeń

To też bardzo ważne miejsce

A to chyba jeszcze bardziej

Krocionóg

Gąsienica

Galasy

A oto chluba naszej szkoły - pracownia biologiczna. Oprócz robali i galasów, także kolekcja porostów.

No i pora wracać (nieco wcześniej, żeby zdążyć przed deszczami), jeszcze po drodze idziemy do okazałego dębu, a tam na gałęzi okazałe gniazdo... jakiegoś drapieżnika?

Do domu zdążyliśmy jakąś godzinę przed deszczem. Jeszcze na podwórku minęliśmy się z koleżanką Kluski, dzieci w reżimie sanitarnym, więc tylko z daleka sobie pokrzyczały i umówiły się na wspólną zabawę:
- Zobaczymy się po koronawirusie na dworze.

| 07:04 środa, 1 kwietnia 2020 | linkuj Trzeba solidnie wysilić mózgownice, żeby zająć Kluskę ;-)
davidbaluch
| 07:13 wtorek, 31 marca 2020 | linkuj Ale super pomysły macie
| 21:19 poniedziałek, 30 marca 2020 | linkuj Toż to skarb! Zazdroszczę :)
| 21:10 poniedziałek, 30 marca 2020 | linkuj Odnośnie robali dodam, że ta gąsienica zasuwała dookoła pudełka i co chwila dublowała krocionoga ;-)

Maskotki Tytusa... znaleźliśmy w jakimś urbexie, zdaje się że wcześniej tam był jakiś dystrybutor filmowy itp., o ile pamiętam walały się tam jeszcze jakieś płyty z filmami, czy grami albo jedno i drugie. No i było parę pudeł z tymi maskotkami. Zdaje się, że one też były powiązane z filmem, bo oprócz chłopaków był jescze profesor T.Alent i szwarccharakter z filmu.
| 20:10 poniedziałek, 30 marca 2020 | linkuj Łe, skąd macie taką wypasioną ekipę Tytusa? Sami zrobiliście? :)

Fajnie córkę wychowujecie, podoba mi się. Jakże to inne i pozytywne w dzisiejszych czasach :)

Też się boję tego, co jutro nam zaśpiewają... :(
| 18:27 poniedziałek, 30 marca 2020 | linkuj Robactwo proszę trzymać z dala od lavinki. Oni mnie czasem tymi robakami męczą, a ja się bronię, że mi się podobają tym bardziej, im dalej ode mnie je trzymają. ;)
| 18:06 poniedziałek, 30 marca 2020 | linkuj Szkoła z klasą!
Roadrunner1984
| 17:50 poniedziałek, 30 marca 2020 | linkuj Fajna fotorelacja co tam w lesie piszczy :D robacto mi się podoba:D

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa cesam