Lekko postapokaliptycznie

Poniedziałek, 30 marca 2020 · dodano: 31.03.2020 | Komentarze 6

Tytuł nie nawiązuje do aktualnej sytuacji epidemicznej, bo wtedy by nie było post. Ot pojechałem na niedokończoną budowę linii kolejowej z czasów Gierka, czyli CMK Północ. Powstała tylko południowa część Centralnej Magostrali Kolejowej, czyli odcinek z Grodziska do Zawiercia, ruszyły też prace pierwszego odcinka przedłużającego CMK na północ (który był łącznicą z linią kolejową na Poznań) i pozostałości po nim są do dziś w terenie.

Niestety nie ma już Olimpijki (planowanej autostrady Berlin Moskwa), zostały wyburzone podczas budowy A2. Szczególnie spektakularna była kolumnada w miejscu wiaduktu Olimpijki nad CMK Północ (foto).

Dziś odwiedzam tylko krótki fragment i tylko kilka obiektów z CMK Północ. Zaczynam do półwiaduktu przy wiedence.

Rzut okiem na wiadukt CMK, która tu przechodzi na północną stronę wiedenki i w Jaktorowie do niej dołącza. Jak człowiek ma farta, to może sfocić dwa pociągi jednocześnie - jeden górą, drugi dołem... ale przy takim rozrzedzonym rozkładzie jak teraz, to marne szanse.

Ten wiadukt to obecnie najbardziej okazały obiekt inżynieryjny na trasie (no, nie licząc długiego nasypu, ale on jest mniej spektakularny).

Ciekawa brzoza, jeden pień a trzy cienie.

Mirabelka chyba. Gdzie indziej (zwłaszcza w mieście) mirabelki już kwitną.

Bobrza tama, pamiętam że jakiś czas temu była lepiej widoczna, ale obecnie niżej chyba powstała kolejna i ta ledwie wystaje z wody.

Kolejny wiadukt

A na nim to już jest tradycyjne miejsce na postój na kawkę.

Wstężyki

A te maleństwa, to nie wiem. Nie miałem czasu na próbę identyfikacji.

Jeden z przepustów, ten pod nasypem, ale jest jeszcze kilka nez nasypów, tylko betonowe przepusty tak luzem ustawione z prefabrykatów na ziemi.

I kolejny wiadukt na szosie do Jaktorowa, tutaj opuszczam trasę CMK Północ i wracam.

Kapliczka z pikielhaubą.

Nie załapałem się na śnieżycę, więc tylko fotki z okna:

Jak słońce trzepło, to momentalnie śnieg zaczął topnieć, dłużej utrzymywał się w cieniu... szczególnie ciekawie wyglądały śnieżne cienie drzew.

I jeszcze forsycja w śniegu

| 12:33 środa, 1 kwietnia 2020 | linkuj Był
| 12:33 środa, 1 kwietnia 2020 | linkuj Mazowieckiego Akropolu mi najbardziej szkoda, fajny jest. I jeszcze wiadukt w polu pod Miedniewicami był słodki. Wszystko poleciało. :(
| 10:01 środa, 1 kwietnia 2020 | linkuj W upale przyjechałem do Ciebie via Sapy i Rydwan niemal w ogniu właśnie Lost Highway przeprawiając się przez Rawkę po pniu koło Bolimowa - więc dojechałem już po ciemku. Możliwe, że Akropol zwiedziliśmy dnia kolejnego, choć mogła to być jednak całkiem inna wycieczka.
| 07:02 środa, 1 kwietnia 2020 | linkuj @Trollking - na to wygląda, pytanie jeszcze kto posadził tę brzozę i po co...

@huann - faktycznie była taka wycieczka, o ile pamiętam to było upalnie toteż była to Highway to Hell. Niestety większości tych obiektów (tych z autostrady) już się nei zobaczy.
| 21:28 wtorek, 31 marca 2020 | linkuj Pamiętam te okolice :) No i "Mazowiecki Akropol" na Lost Highway ;)
| 21:11 wtorek, 31 marca 2020 | linkuj Ten półwiadukt powstał widocznie po to, żeby kiedyś ukazało się na nim brzozowe trzycienie. Innego celu nie widzę :)

Bobry rządzą!

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa iatak