Kwiatkowycieczka na całego

Piątek, 5 kwietnia 2024 · dodano: 05.04.2024 | Komentarze 4

czyli cotygodniowy przegląd kwiatków nad Pisią Gągoliną i trochę tego co po drodze. Trochę już tego kwitnie. No to lecimy:

Mimo, że była jednym z pierwszych kwitnących kwiatków, to śledziennica skrętolistna nadal kwitnie, mimo że późniejsza złoć żółta już przekwitła. Mrówka gratis, a ponoć bywa zapylana nawet przez ślimaki.

A to pierwszy wypatrzony kwiatek gwiazdnicy wielkokwiatowej.

Coraz więcej kwiatów bluszczyka kurdybanka i znalezienie kwitnącej roślinki już nie jest problemem.

Szczawik zajęczy tez zaczyna kwitnąć w większej ilości

Szczyr - kwiaty męskie

Z biedronką do kompletu

A tu kwiaty żeńskie

Kwiaty zawilca gajowego z robaczkami

Zawilec żółty

Kwiatek podobny, ale to knieć błotna (kaczeniec), na zdjęciu można pomylić, ale w realu trudniej, choćby dlatego, że kwiaty są większe niż u zawilca.

Kokorycz pełna

Jasnota

Zdrojówka rutewkowata

Miodunka ćma

Fiołek

Ziarnopłon wiosenny

Łuskiewnik różowy

Przylaszczki w większości już przekwitły, lub są w późnej fazie kwitnienia... ale da się jeszcze znaleźć pojedyncze sztuki dopiero co rozkwitające.

Trawy też kwitną

A to sluzowiec - samotek zmienny. Różne fazy - świeży, jeszcze miękki, kolejna fotka to już stwardniały, a na koniec sypiący zarodnikami.

Trafiła się też hubka z malowniczymi kropelknami.Wyrosła w dziupli i widocznie były tam dobre warunki dla kropelek, bo inne były suche.

I jeszcze parę owadów - tego chyba nawet zidentyfikowałem rok temu (edit: żylenica nadwodna)

Lednica

Skorek vel szczypawka

I jeszcze żaby w róźnych odcieniach brązu

Po drodze też sporo kwiatków, ale tym razem dałem sobie spokój z przydrożnymi, za to cyknąłem parę drzewek i krzewów, których też coraz więcej kwitnie.

Świdośliwa

Grusza

Tarnina

Czeremcha zwyczajna zaczyna kwitnąć

Ale niektóre krzaczki już w pełni kwitnienia

Czereśnia

Były poprzednio pędy płonne skrzypów (te zielone), to teraz pora na pędy zarodnionośne.

A na polach powoli zakwita rzepak

| 20:15 niedziela, 7 kwietnia 2024 | linkuj @huann - na początku świąt szacowałem, że przyroda jest jakieś dwa tygodnie do przodu względem zeszłego roku... teraz po świątecznej bombie ciepła, może nawet jeszcze bardziej, ale porównując z zeszłorocznymi wpisami, na pewno jeszcze nie miesiąc. Ale obecny upał jeszcze trochę wszystko przyspieszy.
| 20:13 niedziela, 7 kwietnia 2024 | linkuj @Trollking - obawiam się, że byś się zawiódł, pewnie bym znalazł same w miarę pospolite gatunki ;-)
| 00:52 sobota, 6 kwietnia 2024 | linkuj Jeśli po wyborach znów będę musiał bronić Dębiny przed Rowerowym Poznaniem i urzędnikami, to chętnie Cię zaproszę jako eksperta od flory wszelakiej, na pewno znajdziesz coś zagrożonego :) Szacun.
| 22:25 piątek, 5 kwietnia 2024 | linkuj Wszystko jest do przodu o jakiś miesiąc: za chwilę na trawnikach zamiast mleczy będą dmuchawce, a bez przed domem ma już całkiem spore pączki. Obstawiam, że matury w tym roku rozkwitną zdecydowanie po kasztanowcach!

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa przyz