Szybka pętelka

Sobota, 6 kwietnia 2024 · dodano: 06.04.2024 | Komentarze 5

Tym razem jakieś kwiatki przydrożne, którymi w większości poprzednio wzgardziłem.

Na początek starzec wiosenny, a na nim w bonusie pająk czatujący na ofiarę. Wydaje się, że z rodziny ukośnikowatych, bo właśnie one mają taką charakterystyczną sylwetkę z dłuższymi dwiema pierwszymi parami odnóży. Prawdopodobnie jeden z gatunków bokochodów. Zazwyczaj w ten sposób polują kwietniki, które są z tej samej rodziny.

Czai się na owada z kwiatka w górnej częsśi zdjęcia, ale się nie udało - odleciał.

Pączek też wygląda jakby był drapieżny.

Dosłownie tuż obok była ooteka, czyli takie coś w rodzaju kokonu z jajami modliszki. Fajnie by było trafić an świeżo wylęgnięte modliszki. Jako, że znajduje się niedaleko, w miejscu łatwo dostępnymi łatwym do zlokalizowania (a nie gdzieś na środku łąki), będę tu przy okazji zaglądał, to może mi się poszczęści.

Krople po nocnym deszczu.

I jeszcze jakieś przydrożne zielsko.

Barwinek - niby występuje u nas naturalnie, ale nie znam żadnego takiego stanowiska. Sadzony w ogródkach i na cmentarzach, czasem się przyjmie przy cmentarzu, czy wyrzucony gdzieś przy drodze.

Tarnina, to wzgórze w tle, to wielkie krzaczowisko tarniny, teraz całe na biało.

A to kotki wierzby białej... chyba, bo wierzb jest sporo gatunków, niektóre są podobne, a jakby tego było mało, to jeszcze tworzą mieszańce. Tak w ogóle, to chętnie sadzona w parkach wierzba płacząca jest mieszańce właśnie wierzby białej i babilońskiej.

Kwiaty męskie - mają intensywny i przyjemny zapach, warto się zatrzymać i niuchnąć.

Kwiaty żeńskie.

A tu kotki brzozy brodawkowatej, w odróżnieniu od wierzby białej i w ogóle od większości wierzb, brzoza jest drzewem jednopiennym, czyli kotki obydwu płci kwitną na jednym drzewku.

kwiat żeński

kwiat męski

A to kwiaty żeńskie klonu jesionolistnego (ten jest za to rośliną dwupienną)

Klon zwyczajny jest dla odmiany jednopienny, a na dodatek ma kwiaty obupłciowe... choć akurat te ze zdjęcia są akurat kwiatami męskimi (kwiaty pręcikowe bez słupków).

| 19:42 czwartek, 11 kwietnia 2024 | linkuj Muszę się rozejrzeć za pająkami, fajnie sie je fotografuje..
| 20:07 niedziela, 7 kwietnia 2024 | linkuj @Trollking - był pełen happy end - delikwent się nażarł nektarem, kwiatek zapylony jeszcze udało się uciec spod szczekoczułek ;-)
| 19:38 niedziela, 7 kwietnia 2024 | linkuj @andale - jak spora i do tego z dala od drogi, czy ogródków, to spora szansa, że stanowisko naturalne... no, jeszcze zapomniany cmentarz trzeba wykluczyć ;-)
| 00:30 niedziela, 7 kwietnia 2024 | linkuj Zawsze kibicuję tym, którzy ocaleli, więc wpis pozytywny :)

Super makra.
andale
| 23:10 sobota, 6 kwietnia 2024 | linkuj Ja ostatnio podczas poszukiwań przylaszczek trafiłem na sporą połać lasu pokrytą kwitnącym barwinkiem :)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa wnosi