Na bezgrzybiu

Poniedziałek, 25 września 2023 · dodano: 25.09.2023 | Komentarze 2

Grzybstats:
- 1 maślak żółty

Na berzgrzybiu i ryba robi za grzyba... tyle że żadnej nie zebrałem, bo żadnej nie spotkałem.

Rusałka admirał, to dosyć ciekawy motyl, bo jest gatunkiem wędrownym. Jesienią część odlatuje na południe, a jedynie część zimuje i wczesną wiosną pojawiają się te, które przeżyły naszą zimę, a później przylatują motyle z południa. Następne pokolenie dorosłych motyli pojawia się latem i cykl się powtarza.

Żółto-białe pole... no jeszcze tu i tam lekko fioletowe.

Ładna droga, gdy się wyretuszuje walające się śmieci.

Kontrolnie zajrzałem do lasu, nie licząc na jakiś obfity zbiór i faktycznie. Jest sucho, jeden deszczyk na tydzień to za mało, zwłaszcza że pomiędzy jest upalnie.

Najpierw sprawdziłem, czy są jeszcze maślaki ziarniste, nie znalazłem żadnego, za to były muchomory zielonawe (sromotnikowe)

Natomiast na miejscówce z maślakami żółtymi, znalazłem jednego nadającego się do zbioru i trzy stare, robaczywe.

Świeżo wyrosłe hubki

Te co wyrosły z boku pnia, prezentują się nieźle, a te co wyrosły na górze, wyglądają jak... eee, no właśnie.

Coraz bardziej jesiennie

Nie tylko drzewa gubią liście, także dzięcioły pióra.

Żabcia

| 23:39 poniedziałek, 25 września 2023 | linkuj Pojutrze sprawdzę, czy od piątku jakieś kurki w Jamboru wyrosły. Na nic innego rzeczywiście chyba nie ma co liczyć.
| 23:16 poniedziałek, 25 września 2023 | linkuj Przyłączam się do apelu o niejedzenie! Jak po żarcie, to ewentualnie do Żabki czy innej Biedry :)

Słuchałem ostatnio w TOK FM o tych pokoleniowych wymianach admirałów. Fascynujące.

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa iecee