Kurki na bezgrzybiu

- 129 kurek
- 13 czubajek
- 1 siedzuń

Wypad do lasu, by sprawdzić co tam w grzybni. Nie spodziewałem się obfitych zbiorów, liczyłem tylko że będzie trochę kurek, ale jeśli chodzi o resztę, to nie liczyłem na cokolwiek.

Z ciekawych znalezisk, trafiły się jaja sromotnika bezwstydnego (tak, ten grzyb jest jajorodny). Parę razy w tym roku czułem gdzies w pobliżu zapach sromotnika, ale jakoś nie udało mi się żadnego namierzyć, może dlatego że zwykle były tam gęste krzaki. Teraz nie mogłem się powstrzymać, by jednego z jaj nie przekroić, a podobne te jaja są jadalne.

Przekrój przez jajo

Tak wygląda jajo w całej okazałości

A to druga połówka

Kurki nie zawiodły, znalazłem nawet więcej niż się spodziewałem.

Zahaczyłem o miejscówkę podgrzybkową, by sprawdzić czy już wygasła. Otóż erupcja podgrzybków miała miejsce niecałe trzy tygodnie temu i początkowo była bardzo intensywna, ale stopniowo natężenie malało. Ostatnio znalazłem jeszcze sporo podgrzybków, ale żadnego łepka. Teraz rzeczywiście nie znalazłem żadnego nowego grzyba, tylko kilka starych i w większości zapleśniałych.

Ten był w najlepszym stanie.

Czubajek też było dużo mniej, ale jeszcze były, skusiłem się na trochę takich łepków.

Poza tym znalazłem siedzunia sosnowego.

Gołąbki były, ale też mniej

Wiązka maślanki wiązkowej (albo innej). Lepiej jej nie pić, bo trująca.

Starsza wiązka

Muchomor chyba cytrynowy

Muchomor cały biały

Na jednym z nich opałał się pająk. Nic to, że nie było słońca, dzięki temu nie da się spiec, ja też najbardziej lubię się opalać w cieniu.

A na tym grzybku punkt obserwacyjny miał żuczek

Krocionóg w postaci spirali

Żabki chyba lubią mech, teraz był dosyć suchy, ale normalnie dosyć długo trzyma wilgoć.

Galasy na liściu grabu

Nie wiem dlaczego przy tym kwiatku po głowie chodziła mi nazwa "wężymord", przecież to żmijowiec zwyczajny.

| 20:03 czwartek, 28 września 2023 | linkuj @huann - i zajączki... a nie, wróć ;-)

To może tak jak z tym jajem złożonym przez koguta, z którego wylęga się bazyliszek, to może z jaja złożonego przez muchomora sromotnikowego wylęga się sromotnik ;-)
| 18:07 środa, 27 września 2023 | linkuj Swoją drogą, to z jaj powinny wyrastać kurki, gołąbki, gąski i kanie, a nie jajkieś bezwstydniki!
| 17:47 środa, 27 września 2023 | linkuj @huann - grunt to trafić we właściwą nazwę ;-)
| 17:46 środa, 27 września 2023 | linkuj @Trollking - niezłe jaja, prawda? ;-)
| 15:22 środa, 27 września 2023 | linkuj @Meteor - o, szmaciak to słyszałem!
| 23:34 wtorek, 26 września 2023 | linkuj Jaja grzybów... Przyznam, żem w szoku :)
| 22:29 wtorek, 26 września 2023 | linkuj @huann - tak, na kurki można liczyć, ale chyba nic poza tym... Siedzuń występował też pod takimi nazwami jak - szmaciak, strzępiak, kozia broda itp.
| 22:19 wtorek, 26 września 2023 | linkuj O siedzuniu to ja chyba nigdy nie słyszałem. Skoro tak, a nie inaczej mają się sprawy z innymi grzybami, to jest szansa, że przez ostatni tydzień jakieś kurki w Jamboru wyrosły...

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa epatr