Krótka pętelka leśna

Piątek, 11 listopada 2022 · dodano: 13.11.2022 | Komentarze 2

Trochę porostów - jakieś tam chrobotki

Te same chrobotki, lub inne

I jeszcze jakiś porost

Na tym zdjęciu są co najmniej trzy gatunki porostów, a może i więcej

Psiaki liściopadowe

I jeszcze taki o bardziej skomplikowanej geometrii kapelusza

Wody z ujęcia już nie spuszczają, toteż w rowie trochę jej ubyło i nie płynie.

Tunelik cały czas zalany, ciekawe kiedy woda całkowicie wsiąknie. Jest to o tyle istotne, że to jeden ze sposobów przebicia się przez obwodnicę, która odcina Żyrardów od lasu. Między dwoma wiaduktami za lasem, na obszarze ok. 7 km jest tylko jedno miejsce gdzie można normalnie pokonać obwodnicę - pod wiaduktem przy torach i zaraz obok droga wojewódzką.

Toteż ludzie korzystają z takich przejść - albo z tego przepustu, albo z dwóch zjazdów z obwodnicy na drogi leśne (teoretycznie zamknięte, ale zamki w furtkach i bramach już dawno "się zepsuły"), albo z wiaduktu dla zwierzątek... bo dla ludzi żadnych przejść nasi drogowcy nie przewidzieli, dlatego ludzie przeciskają się przepustem, czy też przebiegają przez drogę o profilu 2+1, gdzie większość kierowców powinno dostać mandaty za prucie grubo ponad stówę.

Oto jedna z tych bramek - czasem też z nich korzystam, ale rzadko, teraz raczej w niedzielę lub święta, bo w normalny dzień ruch za duży (parę lat temu było łatwiej, bo samochodów był mniej).