avatar Miejsce robienia kawy do termosu: Żyrardów. Od 2009 nakręciłem 108781.00 km z czego 15566.35 wertepami i wyszła mi mordercza średnia 16.91 km/h

• Chodzenie

Bazowanie w Regetowie 10: Bazowanie pełną gębą

Niedziela, 11 września 2022 · dodano: 01.10.2022 | Komentarze 2

Ostatni pełny dzień na bazie, z rana deszczowo i choć w ciągu dnia nawet zbyt dużo nie padało, to jakoś tak zalegliśmy na bazie i nie chciało nam się dalej ruszać.

Rano trzeba było zebrać salamandry wędrujące po bazie.

A ta urządziła sobie kryjówkę przy wiatce.

Trzeba też uważać na winniczki.

Na śniadanie jajecznica.

Bukiet coraz większy i coraz bardziej jesienny.

Grzybek w lesie za bazą.

Siedzimy na bazie, więc sobie pichcimy - tutaj placki z jeżynami.

Mniam!

A tu placki z twarogiem i śliwkami

A teraz bierzemy się za kolejne ciasto, bo tamto zeżryliśmy.

Gdy pada, to człowiek robi różne rzeczy pod wiatą - na przykład sortuje noże według wielkości, oraz przyprawy alfabetycznie.

Czerwone oczy wyszły przypadkiem, ale idealnie pasują do tematu fotki

Czasem trzeba się ruszyć spod wiatki na wyprawę

Kolejną rozrywką jest dokonanie wpisu... albo kilku wpisów w kronice bazowej. Im głupsze, tym lepsze, oto jeden z nich:

"Waga na ameby w kiblu, wciągają turystów. Nie są może zbyt szybkie, ale nie należy zbyt długo siedzieć w wygódce."

Można też narysować salamandrę (rys. Kluska).

Wieczorem, ponieważ od dłuższego czasu nie padało i jakoś się nie zanosiło, zastanawiałem się nawet czy by nie rozpalić ogniska i wieczoru przy nim nie spędzić... dobrze, że mi się nie chciało, bo jak lunęło! Po tym deszczu, w nocy pojawiła się nowa fala salamander, spotkałem nawet dwie w pozycjach bojowych, bo chyba były na polowaniu.

Wyszły też ropuchy (Ropucha szara - Bufo bufo), też jakby w pozycji bojowej (albo marszowej), zupełnie inaczej się prezentuje niż w pozycji rozklapciałej, w jakiej zwykle można ją spotkać.

Ten sam egzemplarz w pozycji rozklapciałej.

- Buzi?
- Weź przestań! Brzydzę się ludzi.

Kluska przygotowała wykresy podsumowujące nasze bazowanie, pokazujące ilu turystów mieliśmy której nocy, na drugim wykresie z podziałem na namioty bazowe i własne. Było dokładnie tak jak podczas bazowania latem 2009 - w tygodniu mieliśmy turystów na noclegu co drugą noc. Dokładnie tak samo było teraz!