Reggae w Regetowie 7: Cały dzień leżałabym odłogiem

Wtorek, 16 sierpnia 2022 · dodano: 27.08.2022 | Komentarze 7

Bo jestem kluską po prostu kluską
Choć bardzo staram się wyglądać na istotę ludzką
Tak naprawdę jestem pierogiem
Najchętniej cały dzień leżałabym odłogiem

Dlatego każdy wieczór kiedy słońce znika
Zawijam się w koc i zamieniam w naleśnika
Bo bycie kluską właśnie tak wygląda
Przynajmniej kluska ze mnie jest porządna

To refren piosenki "Kluska", którą Kluska oczywiście gra i śpiewa. A tutaj oryginał (teledysk z bazgrołkami)

Kolejne poranne mgły, gdy po weekendzie i święcie musiałem zrobić kursik do sklepu by uzupełnić zapasy na kolejne dni.

Cerkiew w Kwiatoniu, tym razem takie oto kadry

Niedaleko kaplica prawosławna, względnie nowa bo z lat 80.

Dziś leżymy odłogiem na bazie, Kluski nie dało się wyciągnąć na jakąkolwiek wycieczkę... zresztą i nam się nie chciało, bo było gorąco, a potem miały być deszcze.

Jeśli chodzi o gotowanie, to ludzie różne rzeczy gotują na ognisku, a czasem odpalają piecyk by upiec ciasto. My idziemy zasadniczo po najmniejszej linii oporu (typu spaghetti - makaron+sos+żółty ser), do tego sporo grzanek (te z dżemem i żółtym serem są nasze) itp.

Szczytem naszych możliwości kulinarnych jest jajecznica z ogniska. Tymczasem tam pod paleniskiem jest zakopany kurczak - byłem świadkiem zakopywania, odkopywania, obracania na drugą stronę i ponownego zakopania. Nie wiem czy podczas naszego pobytu został ostatecznie wykopany do konsumpcji... możliwe, ale nie było nas wtedy na bazie.

Popołudniowe śpiewogranie, do którego dołączyły się harcerki gotujące obiad (i te które miały akurat wolne). Harcerki przyszły na bazę dzień wcześniej, ale wtedy miały swoje zajęcia, dziś sporą część dnia również zalegały na bazie.

Tyle że w końcu zaczął padać deszcz, no to przenieśliśmy się pod wiatę (przy okazji przyszła też harcerka z drugim ukulele).

To z okazji zalegania na bazie, kilka fotek z jej terenu. Z wiatki:

Namioty bazowe i prywatne.

Bazowe sławojki. Jak tabliczka głosi, ten pierwszy kibel jest nieczynny, bo ma Wolne.

A ten drugi to Klozet.

Tabliczki od strony drogi

Baza leży przy czerwonym szlaku, tzw. Głównym Szlakiem Beskidzkiem, który biegnie przez całe Beskidy od Wołosatego do Ustronia (albo odwrotnie), stąd odpowiedni drogowskaz. Jak bazowałem tutaj w 2009, to już popularność zdobywał pomysł przejścia całego tego szlaku i przez tydzień miałem cztery osoby robiące GSB (dwie różne ekipy dwuosobowe, ale które przysły tego samego dnia na bazę). Teraz przejście GSB jest dużo bardziej popularne, prawie codziennie nocuje na bazie ktoś idący GSB, a często po kilka osób... jeśli chodzi o indywidualnych turystów idących z plecakiem, którzy tu nocują, to obecnie właśnie głównie z GSB.

Lodówka, bardzo fajny mechanizm na korbkę, Klusce bardzo się spodobał i jak coś wyjmowałem lub wkładałem, to miałem ją zawołać.

| 17:29 wtorek, 30 sierpnia 2022 | linkuj @Marecki - kiedyś ktoś na inną baze przywiózł kure i potem była sesja zdjęciowa z kurą (też mam fotkę), której mottem był własnie ten cytat. ;-)
| 08:06 poniedziałek, 29 sierpnia 2022 | linkuj Cudne drugie i czwarte zdjęcie, ale światełko i te klimatyczne mgiełki.. Klozet closed, lodówka wymiata. To jest kura Panie Generale :)
| 10:21 niedziela, 28 sierpnia 2022 | linkuj Bo to była wolna kura z wolnego wybiegu. ;)
| 10:11 niedziela, 28 sierpnia 2022 | linkuj @lavinka - no wlazła mi w kadr i się ruszyć nie chciała... a nie miałem czasu jej przeczekać ;-)
| 06:36 niedziela, 28 sierpnia 2022 | linkuj @Trollking - Ach, zapomniałem dać linka do YT... oczywiście jeszcze nie Kluskowego wykonania, ale oryginalnego, ale teledysk tez jest fajny, z bazgrołkami :-)

Lodówka to świetna konstrukcja, przyznam że nie tylko Kluska chętnie z niej korzystała... a jak przechodzili jacyś turyści szlakiem, to wzbudzała zainteresowanie i Kluska wyjasniała co to jest.

My w ogóle wsiąkliśmy w te klimaty i staramy się jeździć wyłącznie w tych klimatach, na ile się uda.
| 21:43 sobota, 27 sierpnia 2022 | linkuj Lodówa rządzi!

Tak samo jak piosenka, czekam na YT :)

Mega fajny klimat wypadu i całości. Łezka w oku. Wiem co mówię, byłem całe dwa razy na jakimś obozie, więc się wypowiem :)
| 17:23 sobota, 27 sierpnia 2022 | linkuj Czaderskie zdjęcie z kurą. :D

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa zesla