Do biblioteki w Dzień Matki

Czwartek, 26 maja 2022 · dodano: 30.05.2022 | Komentarze 4

Z Kluską do biblioteki w Jaktorowie. Oto biblioteczny parking rowerowy "Pod ślimaczkiem". Parking strzeżony... przez ślimaczka. A konkretnie przez wstężyka gajowego.

Co prawda są to wyrwikółka, ale można przypiąć się do ogrodzenia. W ogóle kiedyś, gdy było tu gimnazjum i stojaków było więcej, to i tak w pogodne dni były zawalone rowerami, a nawet nawet trudno było znaleźć kawałek ogrodzenia do przypięcia.

Ostatnio jak tu byłem, to biblioteka zyskała nowe pomieszczenie na księgozbiór dziecięco-młodzieżowy i o ile pokój był już zagospodarowany, to korytarz nie. Ponieważ jest to budynek dawnego gimnazjum, to w czasach gdy szkoła jeszcze funkcjonowała, był to korytarz szkolny, z którego było "tajne" szkolne wejście do biblioteki.

Teraz to dziecięce pomieszczenie jest po drugiej stronie korytarza, ostatnio nie był zagospodarowany, a odgrodzony od reszty budynku stołem. Teraz pojawiła się ścianka, a także siedzenia.

No i takie zabawy logiczne dla dzieci.

Tego typu, tylko plastikowe układanki z obrazkami, układałem w dzieciństwie.... tylko o ile pamiętam były 4x4, mimo że większe mam jednak wrażenie że łatwiejsze, bo było większe pole manewru przy przesuwaniu klocków.

Teraz wspólnymi siłami udało nam się ułożyć i pani bibliotekarka stwierdziła, że jesteśmy pierwszymi którym nam się udało. Próbowaliśmy sił przy drugim układzie, ale już nam się nie udało.

Popularne są ostatnio takie tablice z różnymi ruchomymi elementami.

To może się wydawać dosyć śmieszne, ale cóż... w czasach gdy dzieciaki bawią się gładkimi, plastikowymi, pluszowymi zabawkami z Chin, oraz na atestowanych "bezpiecznych" placach zabaw z miękkimi nawierzchniami, to potem  nic dziwnego częściej mają różne problemy sensoryczne. Może to jest jakiś sposób, by dziecko miało kontakt z takimi szorstkimi i innymi nawierzchniami po prostu umieszczając pędzle na specjalnej super-hiper atestowanej ściance.

Kluska nie ma problemów sensorycznych, ale od dziecka bawi się szyszkami, patykami w lesie, różnymi rzeczami codziennego użytku z domu, oraz całe dnia spędzała w piaskownicy na placu zabaw. Kiedyś widzieliśmy matkę, która gdy dziecko chciało wejść do piaskowncy rzuciła "nie baw się w tym brudnym piachy"... a była to najczystsza piaskownica w promieniu kilkudziesięciu kilometrów, na grodzonym i zamykanym na noc placu zabaw. No a potem dziecko chodzi na różne terapie.

Miś!

Trafiliśmy na Dzień Mamy i były przygotowane gliniane różyczki do pomalowania dla mam. No to Klu pomalowała.

Trudno było przebrnąć przez korytarz, ale w końcu dotarliśmy do salki z książkami.

Tradycyjna wizyta na pomniku tura. Jest to terapia sensoryczna, Kluska trzyma się szorstkiej, nierównej powierzchni głazu, ale wiele dzieci nie ma tej możliwości ("Nie właź, bo spadniesz!", "Złaź z tego brudnego kamienia!")

Nie tylko Kluska wlazła na pomnik tura, ślimaczki też.

A my zamiast latać na jakieś terapie, biegamy po łące.

Wiecheć zielska z przydrożnego rowu... eee, to znaczy bukiet polnych kwiatów dla mamy.

O, chabry! Trzeba wzbogacić bukiet o chabry.

Ciemne chmury na horyzoncie, trzeba jechać dalej. Udało się zdążyć przed deszczem, zaczęło padać 10-15 minut po naszym powrocie.

| 15:34 środa, 1 czerwca 2022 | linkuj @huann - Tour de Tur to zaiste bardzo dobra nazwa! Może kiedy wykorrzystamy :-)
| 15:30 środa, 1 czerwca 2022 | linkuj @Trollking - nie wiem czy aż antysystemowych, ale zdecydowanie pozasystemowcyh... najbliżej nam chyba do nurtu zwanego "unschoolingiem"

Z ciekawostek mogę przytoczyć historyjkę jak w zerówce (albo w pierwszej klasie), kiedy dzieci teoretycznie, czyli według programu nauczania nie znają liczb ujemnych, pani wmawiała dzieciom że 2-3 = 0... a Kluska się wykłócała, że to jest -1. Do diaska, jeśli jeszcze nie wprowadzacie liczb ujemnych, to zamiast wmawiać dzieciakom głupotę, nie dawajcie działań w których te liczby się pojawią!
| 22:10 poniedziałek, 30 maja 2022 | linkuj Podobno to Rubik przekraczając Rubikon skręcił na lewo swemu Cezarowi kostkę wymawiając słynne "Alea iacta est!"

No i w sumie wyszedł Wam Tour de Tur!
| 21:15 poniedziałek, 30 maja 2022 | linkuj O tym, że Kluskę wychowujecie według najlepszych, bo w sumie antysystemowych standardów, już wiem od dawna - brawo :) Choć z ciekawości bym poczytał, czym tam ogłupia dzieciarnię aktualna władza.

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa iesci