Motylkowe combo weekendowe

Sobota, 7 maja 2022 · dodano: 10.05.2022 | Komentarze 2

Udało się zobaczyć* i sfocić** prawie wszystkie motylki, które pojawiały się w poprzednich wpisach na blogu... ale też nic nowego, za to udało się parę kadrów np. ze spodnią stroną skrzydełek. Choć wycieczka trwała prawie dwa razy dłużej niż ostatnie, to dystans tylko minimalnie większy, ale za to motylków więcej, bo dodatkowy czas poświęciłem na latanie za nimi, ewentualnie łaziłem gdzieś po krzakach za kwiatkami.

*) - z wyjątkiem rusałki żałobnik
**) - z wyjątkiem zorzynka rzeżuchowca, który tylko przeleciał bez siadania na czymkolwiek

Rusałka kratkowiec to mały motylek

Rusałka ceik, choć kolorystycznie podobna i trzeba się przyjrzeć wzorkowi żeby dokładniej zidentyfikować, od powyższego wyróżnia się tym, że jest większy - taki średniej wielkości motyl. Poza tym ma charakterystycznie powcinane brzegi skrzydełek.

Udało mi się zrobić zdjęcia spodniej strony skrzydełek i tu zdziwko, bo można znaleźć zdjęcia ceików, które mają tutaj wzorek (delikatny ale jednak), ten był zaś w zasadzie jednolicie brunatny... aż sprawdzałem czy nie pomyliłem się w identyfikacji, ale raczej nie. No cóż, widać to jeden z tych przypadków gdzie można zaobserwować różnice w wybarwieniu między osobnikami.

Jeszcze rewers rusałki pawik, który ładnie zaprezentował zwiniętą trąbkę.

Ten mniejszy modraszek też zaprezentował tym razem rewers.

Osadnik egeria tym razem w kwiatkach (gwiazdnica wielkokwiatowa)

Znów udało się sfocić pazia królowej, w ogóle widziałem jeszcze jednego, ale nie udało się go podejść.

No i oczywiście bielinek bytomkowiec - to chyba samczyk

A to ewidentnie samiczka

Zaloty

Wietek

Latolistek cytrynek

To tyle jeśli chodzi o motyle, jeszcze parę innych owadów.

Pszczółki takie, czy inne

Gody tarczówek - to chyba pluskwiak jagodziak, albo jakiś podobny.

A tu gołąbek chyba posłużył za obiad... albo kolację.

Zielono

Pomiędzy zagajnikami jeszcze kwitną grusze, bo w mieście już poopadały

I zaczynają kwitnąć jabłonie (bo na wsi i w miastach już od paru dni kwitną).

Udałem się też w miejsce, gdzie można spotkać groszek wiosenny i pierwiosnki, skoro ostatni widziałem gdzie indziej  kwitnący groszek i zgodnie z przewidywaniem, tu też już kwitnie.

Podobnie jak pierwiosnki.

A przylaszczki już przekwitły, za to wypuściły liście