Pętelka z modraszkiem, oleicą itp.

Piątek, 6 maja 2022 · dodano: 08.05.2022 | Komentarze 5

Na dzień dobry pod obiektyw wpadł modraszek... po drodze w rowie przy łąkach.

Modraszki są zasadniczo małymi motylkami, ale ten był mały nawet jak na modraszka, po rozłożeniu skrzydełek był mniej więcej wielkości paznokcia u mojego kciuka.

Tutaj skrzydełka ma tak krzywo, niesymetrycznie ułożone, bo właśnie nimi poruszał... każdym z osobna w inną stronę, dosyć zabawny widok.

Tego przydybałem w tym samym rowie, gdy modraszek mi uciekł. To jakiś powszelatek (brunatek?)

W zasadzie jak co dzień - osadnik egeria, który nazywam też "leśnym motylkiem Kluski" (bo ona go pierwsza wypatrzyła i do tego można go spotkać także często w środku lasu, a nie prawie wyłącznie na skraju, czy na drogach leśnych jak pozostałe). Nazywam też "Osadnikiem z Egerii" (nawiązanie do gry planszowej "Osadnicy z Catanu"), a ostatnio z Kluską wymyśliliśmy nazwę "Kluskogon niepospolity" by upamiętnić jej wkład w jego odkrycie przeze mnie.

Jak co dzień, nie mogło też zabraknąć bielinka rzepnika. Tutaj samiczka z lekko uszkodzonym skrzydełkiem.

I poleciała

Samczyk

I znów ta sama samiczka

Wietek

Droga wgłąb lasu

Pierwsza napotkana w tym roku oleica - samiec, bo ma załamane czułki (samica ma proste).

Jakiś jaszczur kryje się pod liśćmi.

Sezon na krocionogi przechodzące przez ulicę można uznać za rozpoczęty.

Skrzyp - pędy zarodnionośne

Kwiaty starca

Kwiaty jakiejś trawy

Czeremcha zwyczajna jest już w pełni kwitnienia

| 22:07 poniedziałek, 9 maja 2022 | linkuj Radziejovicensis Mszczonoviensis ;) Chyba, że Gdzieindziejsis!
| 21:06 poniedziałek, 9 maja 2022 | linkuj @huan - Motylus to chyba zbyt ogólna nazwa ;-) Jako że nazywamy go leśnymmotylkiem, to raczej coś od lasu... np. Silvus Kluskensis ;-)
| 21:04 poniedziałek, 9 maja 2022 | linkuj @Trollking - a wiesz, że trafiłeś w dziesiątkę? ;-) Mam zamiar zrobić Meteorowy Mini Atlas Motylkowy... taki roboczy, żeby nie identyfikować za każdym razem motylków, które już spotkałem. Wcześniej powrzucałem do niego trochę zdjęć z poprzednich lat, teraz chcę uzupełnić i uporządkować. 17 lat temu zrobiłem coś w tym stylu z kwiatkami wiosennymi i potem mi się bardzo przydawało, dopóki większości nie zapamiętałem.
| 21:57 niedziela, 8 maja 2022 | linkuj Kluskogon Niepospolity, czyli Motylus Klusiensis :)
| 21:14 niedziela, 8 maja 2022 | linkuj Kolejne okazy do MMSA (Meteorowy Makro Super Atlas) :)

Motylki rządzą, ale zwinka też zacna.

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa cnymo