Sucho? To na Osuchów

Poniedziałek, 31 stycznia 2022 · dodano: 31.01.2022 | Komentarze 9

Jak wczoraj było, każdy widział. U nas przez cały dzień padał deszcz, a w międzyczasie była też jedna śnieżyca, ale kolejny deszcz zmył całą pokrywę śnieżną. Według prognoz było ryzyko, że w nocy znów napada śniegu, ale rano okazało się że śniegu nie dowieźli, a drogi są czyste, a nawet w miarę suche. Nadal mocno wiało, ale bez porównania słabiej niż w niedzielę.

Na szczęście tym razem jakiejś masakry nie było, jakieś zniszczenia były, ale ciężko było ocenić czy to wczorajsze, czy też jeszcze sprzed dwóch tygodni. W Żyrardowie w każdym razie nic nie widziałem poza jednym urwanym znakiem... w okolicy pełno powalonych drzew, ale większość padła chyba jeszcze 17 stycznia.

Międzyborów zdaje się znów trochę ucierpiał, jak pod wieczór przejeżdżałem to widać było trochę ekip przy pracy i hałas pił... co prawda taki widok jest typowy od dwóch tygodni, ale dziś natężenie było zdecydowanie większe niż w ostatnich dniach. Poza tym przed posesjami znów się piętrzą stosy gałęzi.

W paru jednak miejscach mogłem stwierdzić nowe szkody, bo niedawno tamtędy przejeżdżałem i tego nie było. Na przykład to:

Albo to:

Na zbiornikach wodnych jeszcze sporo lodu.

Ze względu na wiatr, który miał w ciągu dnia słabąć, pojechałem tak żeby na początku mieć częściej wiatr w plecy, a więc do Mszczonowa.

Kirkut we Mszczonowie.

O, nowy plac zabaw. Wreszcie Mszczonów będzie miał jakiś większy plac zabaw, bo do tej pory było z tym słabo, są ze trzy i to raczej małe... jak byliśmy tu kiedyś z Klu z wizytą w bibliotece, to postój zrobiliśmy na skwerku gdzie były ze dwie bujawki, drabinka, zjeżdżalnia i trochę piasku.

Plac zabaw jest jeszcze zamknięty i ogrodzony, w zasadzie mogłem wejść i obejrzeć go z bliska, bo wiatr otworzył teren budowy, ale nie czułem takiej potrzeby.

W zasadzie przyjechałem do Mszczonowa do biblioteki, ale stwierdziłem że zrobię jeszcze pętelkę za Mszczonowem, a żeby nie dociążać niepotrzebnie sakw, to po książki wpadnę w drodze powrotnej. Postanowiłem kontynuować jazdę na Osuchów.

Po drodze okazało się, że tutaj jednak w nocy trochę śnieg prószył i tu i ówdzie są jeszcze jego ślady.

No dobra, upału nie było, ale bez przesady.

Kapliczka po drodze.

Nie dziwię się, minęło mnie kilku kierowcó, którzy próbowali osiągnąć prędkość nadświetlną... a przynajmniej naddźwiękową. A ruch tu już nie jest taki znikomy jak kilkanaście lat temu, jak się ścina zakręt z ograniczoną widocznością, to jest spore ryzyko że jakieś auto wyskoczy z naprzeciwka.

W Osuchowie krótki stopik na kawkę i kanapki, a potem powrót. Pod wiatr. Niby faktycznie osłabł, ale jechało się ciężko, dobrze że przeważnie z górki, bo pod Osuchowem jest najwyższy punkt Wysoczyzny Rawskiej i do tej pory miałem głównie pod górkę.

Znów Mszczonów - dwie lokomotywy manewrowe typu SM42, tylko że ta bliżej mnie zmodernizowana.

Wizyta w bibliotece i powrót inną trasą do Żyrka, dobrze że wiatr coraz słabszy.

Lavinka z nielogu | 13:09 sobota, 5 lutego 2022 | linkuj Ło panie, cywilizacja! Trzeba wiosną szybko podjechać do Mszczonowa, bo dziecko szybko z placów zabaw wyrasta. Dobrze, że jest sieć. :D
| 19:54 wtorek, 1 lutego 2022 | linkuj Same luksusy :D
| 19:18 wtorek, 1 lutego 2022 | linkuj Jak się skrapla, to rozwiesić płachtę uformowaną w rynienkę schodzącą do kubeczka :-) Jeszcze śnieg można topić!
| 19:12 wtorek, 1 lutego 2022 | linkuj Mam na działce śpiwór najcieplejszy z możliwych, onegdaj na lodowiec kupiony. Jak go wiozłem, to mi całą sakwę zajął :)
Problemem jest nie temperatura, a wilgoć w domku zimą bliska 100% skraplająca się na wszystkim. A przy tym brak... wody (zakręcona na zimę;)
| 18:18 wtorek, 1 lutego 2022 | linkuj @Trollking - A jakoś tak wpadł... mimo niestabilnej pogody było jednak trochę okien pogodowych, które jednak czasem zamykały się zanim człowiek zdążył wrócić ;-)
| 18:17 wtorek, 1 lutego 2022 | linkuj @huann - W nic nie celuję, bo mam fatalnego cela ;-) Mam zasadę "co wyjdzie, to wyjdzie" a w zasadzie wyjedzie ;-)

A nie skusisz się na zabranie ciepłego psiworka i nocleg? Wtedy dwa dni na gałęzie.
| 22:16 poniedziałek, 31 stycznia 2022 | linkuj Mimo Zimnic i innych przeciwności gratuluję tysiaka :)

Oj tak, każdy odczuł ten typowo styczniowy motyw - urwanie niemal wszystkiego.
| 21:29 poniedziałek, 31 stycznia 2022 | linkuj *Tysiąc nie tydzień ;) Ech ta ślepota.
| 21:16 poniedziałek, 31 stycznia 2022 | linkuj I pierwszy tydzień w miesiąc pyk :) Celujesz w 12 na koniec? ;)

Mnie czeka powichurowa wizyta gospodarska w Jamboru, ale chyba w związku z pogodami mimo wszystko będzie to 25 km-ów w obie strony pieszkom od ciapągu, a nie stówa rowerem z domu. Dzień jeszcze trochę przykrótki, a porządki na działce niemal pewne, więc muszę mieć na nie troszkę czasu.

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa bserw