• temperatura -1.0°C

Nie zdążyć przed śnieżycą

Wtorek, 1 lutego 2022 · dodano: 01.02.2022 | Komentarze 6

Na dzisiejsze popołudnie były zapowiadane opady śniegu, deszczu, czy czego tam jeszcze... postanowiłem więc zdążyć przed nimi. Niektóre prognozy zapowiadały opady po 13-ej, inne po 15-ej. No, w każdym razie jak wrócę do 13-ej, to nie powinny mnie dorwać, albo nie za bardzo.

Poranek za oknem.

No to w drogę. Już w Żyrku dopadła mnie pierwsza śnieżyczka, a potem były jeszcze ze dwie, ale było to znikome opady.

Nawet słońce trochę świeciło.

Wszystko było ładnie zmrożone, choć w ciągu dnia temperatura przebiła zero. Jednak z gruntówami trzeba było uważać, te bardziej użytkowane potrafiły być błotniste, ale te z prawie zerowym ruchem były

Sklep Sosenka w Bartnikach

Jako, że wiatr miał się wzmagać, pojechałem najpierw pod wiatr, aby potem zawrócić i złapać wiatr w plecy. Jednak gdy miałem zawracać, zdecydowałem że jeszcze kawałek podjadę - nad Rawkę.

Pojechałem do miejsca, gdzie Rawka podmywa i obrywa brzeg (tak zwaną Oberwankę). Dziś żywego ducha, ale latem, zwłaszcza w weekendy bywa tu sporo osób. Tutaj też pożegnałem się ze słońcem.

Entowe sosny po drodze.

Kibel jako InterRegio z Warszawy do Łodzi na Wiedence.

Oraz Gama w barwach Lotosy na eSeŁce.

Gdy dotarłem do szosy głównej i skierowałem się z powrotem, zaczęło śnieżyć i opad się wzmagał. No tak, było już po 13-ej... jakbym jechał planowo, to właśnie bym wrócił lub dojeżdżał do domu. A tak powrotne 30km w śnieżycy.

Zrobiło się biało, ale bliżej Żyrardowa było mniej śniegu i mniej śnieżyło, widać chmura z większą ilością śniegu przechodziła bokiem. Ale i tak przed głównym opadem zdążyłem wrócić.

| 15:25 czwartek, 3 lutego 2022 | linkuj O, Oberwance trochę plażę oberwało.
| 15:24 czwartek, 3 lutego 2022 | linkuj @huann - no tak, to od Waszej strony do nas szło, więc przedpołudnie mieliśmy wolne od śniegu.

@Trollking - jest u nas parę miejsc z takimi kostropatymi sosenkami... bardzo lubię te miejscówki :-)

@yurek - pogoda była bardzo dobra na połowie dystansu :-) Na drugiej połowie taka sobie, ale beznadziejnie nie było.

@Marecki - tyle że gdy jest ciepło, to sporo tam ludzi, toteż dzikie ptactwo może omijać to miejsce.
| 14:10 czwartek, 3 lutego 2022 | linkuj Fajne te zakole Rawki, Często w takich skarpach lubią gniazda budować żołny. Niezwykle efektowny wschód slonca.
| 11:13 środa, 2 lutego 2022 | linkuj Niezły dystans na tę pogodę.
| 22:51 wtorek, 1 lutego 2022 | linkuj Enty rządzą! Dla nich warto było się pomęczyć w tej śnieżycy.

Wiem, mądry jestem zza ekranu kompa :)
| 19:58 wtorek, 1 lutego 2022 | linkuj U nas słonecznie było przez kwadrans przed 10.00, a od 11.00 do 14.00 regularna śnieżyca (no, może śnieżyczka;). Doskonała spacerowo, więc uskuteczniłem trasę po lesie, gdzie dodatkowo nie wiało. Temperatura oscylowała w granicach minus 1, pod śniegiem miejscami niebagatelnie ślisko!

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa owacz