avatar Miejsce robienia kawy do termosu: Żyrardów. Od 2009 nakręciłem 108163.15 km z czego 15463.65 wertepami i wyszła mi mordercza średnia 16.90 km/h

Akcja Międzyborów 2022

Niedziela, 23 stycznia 2022 · dodano: 23.01.2022 | Komentarze 3

Dzisiaj nie było zwykłej zbiórki szkoleniowej, tylko harcerze wzięli się ostro do roboty. W związku z ogromnymi zniszczeniami po poniedziałkowej nawałnicy, miejscowe drużyny pomagają mieszkańcom w usuwaniu szkód, a konkretnie w uprzątaniu powalonych drzew, konarów i całej masy gałęzi.

Międzyborów i niektóre sąsiednie wsie, to miejscowości w których nawałnica z 17 stycznia wyrządziła największe szkody w okolicy. W ich usuwanie zostały zaangażowana straż pożarna z całego powiatu, jak też powiatów okolicznych. Naprawa sieci energetycznej miejscami trwała do soboty (bo nie tylko przewody były pozrywane, ale też wiele słupów zostało połamanych).

Tak więc rano zawieźliśmy Kluskę na zbiórkę w Międzyborowie, a popołudniu ją odebraliśmy.

Ten stos gałęzi całkowicie zasłaniający płot, to robota drużyny Kluski, ale zdaje się też innej drużyny, która tu pracowała wczoraj. Generalnie starszyzna drużynowa zajmowała się przede wszystkim rżnięciem powalonych drzew, a mołodzież na noszeniu tego wszystkiego.

A tu ten sam kadr (tylko bardziej wgłąb), jeszcze w trakcie prac, gdy drzewa nie były pocięte i usunięte. Najbardziej po lewej Kluska ciągnie jakiś konar (zdjęcie z fotorelacji drużyny - pełna fotorelacja tutaj).

Zastępowa Lisów w akcji.

A, tak mi się skojarzyło:

- Druhny i druhowie. Dziś będziemy porządkować miejsca zniszczone przez poniedziałkową nawałnicę.

- A gdzie Kluska?
- Jestem, jestem!
- Znowu się spóźniasz?
- ...sie mi bo... zgubiło "S" na kurtce.

- Dobra organizacja pracy, to zwiększone efekty produkcyjne. A więc: Wełna rąbie, Czkawka ładuje gałęzie, Kluska wozi, a ja... liczę taczki.