• temperatura -3.0°C

Kwadrans przed odwilżą

Środa, 29 grudnia 2021 · dodano: 30.12.2021 | Komentarze 8

Ja w zasadzie pojechałem tylko po bułki... ale potem zrobiłem pętelkę po mieście. Nawet wbiłem się na chwilę do lasu, ale po 150m stwierdziłem, że nie ma najmniejszego sensu tyrpać się tą wertepiastą ślizgawką i zawróciłem.

Potem poszliśmy razem na łąki, obejrzeć żeremie, które dzień wcześniej odkryłem. Trzeba korzystać, bo to ostatni dzień z ujemną temperaturą. Najpierw odwiedziliśmy bałwanka (wychodząc na łąki trafiamy prawie wprost na bałwanka, więc jest w zasadzie po drodze).

Byli z nami także: prof. Fluff, oraz jego asystenci, czyli Rushoffa Offca i Franek Bałwanek.

Potem ruszyliśmy na lód. Interpretacji tego zdjęcia może być wiele, oto kilka z nich:
1) Aaa! Rozgwiazda mnie pożera!
2) Aaa! Czarna dziura mnie pochłania!
3) Aaa! Bóbr mnie złapał za nogę!
4) Narodziny Wenus (wersja zimowa)

- Ojej, co ja narobiłam.

Ptaszki tu były

Oglądamy bąbelki i odchody bobrów.

Wczoraj wrzucałem zdjęcia bąbelków, więc teraz dorzucę tylko kupy bobrów (w towarzystwie bąbelków).

A oto i główny cel wycieczki - bobrze żeremie wysokości Kluski.

Powrót przez łąki... zalane... i zamarznięte.

Piknik na lodzie.

Wieczorem zaczęła się odwilż, temperatura zrobiła się dodatnia i zaczął padać deszcz.

| 14:19 piątek, 31 grudnia 2021 | linkuj @Darecki - jak byłem jeszcze młodzieżą (nawet taką trochę podstarzałą), to się tyrpałem :-)
| 14:18 piątek, 31 grudnia 2021 | linkuj @yurek - znaczy trzeba następnego ulepić bliżej (jak będą warunki) :-) My z poprzedniego śniegu ulepiliśmy pod domem, to mogliśmy mu machać z okna.
Darecki
| 14:09 piątek, 31 grudnia 2021 | linkuj "tyrpać się tą wertepiastą ślizgawką", "Tyrpać" znaczy się być Rowerowo Wielkim. Jakież to młodzieżowe :-)
| 12:57 piątek, 31 grudnia 2021 | linkuj Nasz bałwanek został 370 km od Warszawy, więc nie możemy go odwiedzać. :(
| 12:27 piątek, 31 grudnia 2021 | linkuj @Trollking - Grunt to gruby lód, wtedy można na sucho :-) Teren sprawdzony, bo przez poprzednie dwa dni tam sam łaziłem, grubość lodu sprawdzona, aż byłem zdziwiony że jest aż tak gruby, widać w czasie dużych mrozów lód przyrasta bardzo bardzo szybko.

A poza tym tam jest bardzo płytko, bo to nawet nie jeziorko, tylko w zasadzie zalane łąki, w większości lód jest do samego dna, albo warstwa wody pod nim jest cieńsza niż sam lód. Tylko w korycie Wierzbianki jest głębiej, ale lód był wystarczająco gruby (z duuużym zapasem).

Co do łażenia po lodzie, to trochę się nałaziłem i na Kaszubach i na Mazurach, ale też na pomniejszych bajorkach i rozlewiskach na Mazowszu... nawet trochę na rowerze pojeździłem ;-)
| 12:19 piątek, 31 grudnia 2021 | linkuj @huann - Wydra wydrze łba nie wydrze ;-P
| 23:47 czwartek, 30 grudnia 2021 | linkuj Bobrowanie jest ok dopóki jakiś nadgorliwy leśniczy się nie... wydrze!
| 21:55 czwartek, 30 grudnia 2021 | linkuj Bobry wpis :)

Ja tam na lód się nie pcham, bo lubię mieć mimo wszystko suche skarpety jakby co. No i mało się znam na ratowaniu samego siebie :) Ale pewnie teren macie ogarnięty, wiem, że jesteście rozsądni, więc eksploracja była bez ryzyka.

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa ewacz