avatar Miejsce robienia kawy do termosu: Żyrardów. Od 2009 nakręciłem 108163.15 km z czego 15463.65 wertepami i wyszła mi mordercza średnia 16.90 km/h

• temperatura -3.5°C

Średnio udana pętelka śniego-mrozowa

Środa, 22 grudnia 2021 · dodano: 25.12.2021 | Komentarze 13

Zrobiłem sobie pętelkę jeszcze po pierwszej przedśwątecznej dostawie śniegu, a przed główną świąteczną.

Generalnie w Żyrardowie drogi były czyste, nawet śmieszki były przejezdne i raczej bez śniegu.  Dlatego nieco nieco się zdziwiłem, że śmieszka przez Park Procnera w drugiej połowie jest totalnie zalodzona... no ale w lasku to tam różne rzeczy mogą się zdarzyć, jednak gdy w Międzyborowie śmieszka była częściowo zalodzona, a częściowo zabrejona (chyba świeżo posolili) to się już nieco zmartwiłem. Boczne drogi też były jakieś takie zabrejone.

Doszedłem do wniosku, że w poniedziałek tutaj musiało więcej padać, bo rzeczywiście większość śnieżyc Żyrardów ominęła, dopiero ostatnia nas drowała, widać Międzyborów oberwał także wcześniejszymi. Możliwe też, że tego dnia więcej tu padało, bo w Żyrku to ledwie prószyło, a tutaj chyba opady były większe... a może jedno i drugie.

Generalnie tutaj było sporo dwupasmówek (a nawet trafiła się jedna trzypasmówka).

Trochę mnie stan dróg zdemotywował i zatrzymałem się tutaj by połazić trochę po wydmach.

Śnieżne grzybki.

To mi poprawiło humor, ruszyłem więc dalej.

Dotarłem jednak tylko do reliktów nieukończonej linii kolejowej CMK Północ, gdzie zrobiłem kolejny postój, po czym zrezygnowałem z dalszej jazdy i zarządziłem odwrót.

A dzień wcześniej jeszcze z buta na łąki. O, ruda darniowa.

A to robota bobrów.

Przyprószony lód.

Wierzbianka, a nad nią okazała wierz... olcha.

Było trochę spotkań z fauną - sarna, lisek, bażant... do tego mnóstwo srok, których tu zawsze jest dużo, jakby kto nie wiedział skąd się biorą sroki, to można by pomyśleć że rosną tu na drzewach. Sporo też sójek, a także różnego latającego drobiazgu.

Trzcinowisko, już rok temu widziałem tutaj wydeptane ścieżki i ze śladów wnioskując stwierdziłem obecność dzików. A teraz zauważyłem sporo wydeptanych w nich polanek, obstawiam że to właśnie dziki wydeptały sobie tu legowiska.

Nawet niebo się trochę przetarło, ale niestety nie z tej strony, z której było Słońce.

| 17:09 poniedziałek, 27 grudnia 2021 | linkuj To fakt, ostatnio jest jakby trochę przygaszona.
| 16:56 poniedziałek, 27 grudnia 2021 | linkuj Acz błyskotliwa trzeba jej przyznać. Ale ma już za sobą lata swej świet(l)ności.
| 21:04 niedziela, 26 grudnia 2021 | linkuj Oj tak i strasznie jest nadęta.
| 21:00 niedziela, 26 grudnia 2021 | linkuj Ciocia jest czerwona od nadciśnienia i cierpi na różne gazy :/
| 17:43 niedziela, 26 grudnia 2021 | linkuj No nie wiem, u mnie na ten przykład, teraz nie świeci... może wzięło urlop i poleciało na święta do cioci Betelgezy?
| 17:23 niedziela, 26 grudnia 2021 | linkuj A nie, bo słońce świeci zawsze! :P
| 15:37 niedziela, 26 grudnia 2021 | linkuj @huann - ale chmury były, więc Słońca nie było ;-P

@Marecki - znalazłyby się też borówki z liśćmi od ciemno- do jasnozielonych :-)
| 10:03 niedziela, 26 grudnia 2021 | linkuj Konkretny wypadzik.. Grzybek, porosty, jak widac nawet w bieli można znaleźć trochę koloru..
| 23:27 sobota, 25 grudnia 2021 | linkuj Ale z drugiej strony z gór bliżej do słońca (niczym z Radomia do Afryki), więc mógłby się szybciej stopić!
| 22:43 sobota, 25 grudnia 2021 | linkuj @huann - albo ze względu na Góry Międzyborowskie, wiadomo w górach więcej pada
| 22:38 sobota, 25 grudnia 2021 | linkuj To nie śmieszki, to płaczki.

W Międzyborowie mogło być więcej śniegu, bo go spomiędzy borów nie wywiało ;)
| 21:48 sobota, 25 grudnia 2021 | linkuj @Trollking - częściowo rzeczywiście udana, dlatego nie piszę że nieudana ;-) Podobne kadry z grzybkami były już niedawno, ale nie mogłem się powstrzymać przed kolejnymi.

A co do śmieszek, to zależy jeszcze jaka sytuacja na drodze obok.
| 21:28 sobota, 25 grudnia 2021 | linkuj Jak na moje wyprawa bardzo udana. Grzybek w śniegu rządzi :)

Polecam olewać śmieszki zimą. Wtedy można z grubsza legalnie, warto korzystać :)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa rzedm