Do Włoch w pierwszy dzień wiosny

Sobota, 20 marca 2021 · dodano: 20.03.2021 | Komentarze 6

Pierwszy dzień wiosny, czy ostatni dzień zimy? No... przedostatni sądząc z prognoz.

Śnieg spadł wczoraj wieczorem, a że w nocy był mróz, to przeleżał do rana. W ciągu dnia trzepnęło go słonko   w większości zniknął, ale że temperatura minimalnie powyżej zera, to po południu nadal w miejscach zacienionych było biało.

Dziś musieliśmy podjechać do Włoch, a że do pięknej słonecznej Italii dotarliśmy dosyć wcześniej, to mieliśmy trochę czasu żeby rzucić okiem na Ogrody Kosmosu. Jest to park otwarty prawie dwa lata temu i nie mieliśmy okazji go odwiedzić (byliśmy tak jeszcze przed przebudową gdy był po prostu niezagospodarowanym skwerkiem bez żadnej infrastruktury). Bardzo się ucieszyliśmy, że  powstał w tym miejscu park i żadem deweloper nie położył na nim wcześniej łapy... w mieście (a zwłaszcza dużym), każdy teren zielony jest na wagę złota.  A niecodzienna nazwa jest od gruntówy, która biegła przez środek i miała nazwę ul. Kosmosu.

Leżaczki do krioterapii i kąpieli słonecznej.

Ślady ptasich skrzydeł... i nie tylko.

Plac zabaw otoczony drewnianym płotkiem i cały w drewnie.

W większości wysypany piaskiem, który teraz utworzył ciekawy wzór piaskowo-śnieżnej pustyni.

A ten domek wygląda jak strażnica jakiegoś grodu.

Ciekawym elementem tego placu zabaw są drewniane ptaki umieszczone w różnych miejscach. Niektóre można zidentyfikować bez problemu, w przypadku innych z pewnym wahaniem i znakiem zapytania, albo w ogóle mi się nie udało.

Dzięcioł (nie wnikałem jaki)

Bocian biały (tu przynajmniej nie ma wątpliwości)

Sowa jakaś

Seria ptasich bujaczków (z ciekawostek dodam, że na przykład w Żabiej Woli na placu zabaw, jak sama nazwa wskazuje są bujaczki... ślimaczki - fotki można obejrzeć w tym wpisie).

Kos jak nic

To chyba sroka

Wilga jak w dziób strzelił

Eee... pliszka siwa?

Hmmm, a to nie mam pomysłu... sądząc z dzioba, chyba jakiś drapieżnik.
(propozycje z komentarzy: jastrząb, ...)

Pozostając w ptasich klimatach, na placu zabaw można się natknąć na taką tabliczkę

Rzut okiem w górę i rzeczywiście jest.

To może zapodam choć jednego żywego ptaka w tym wpisie - wrona z Kosmosu.

A na koniec kot na parapecie.

Edit: aha, znalazłem akcent kosmiczny w Ogrodach Kosmosu - UFO!

| 20:21 sobota, 20 marca 2021 | linkuj Gdyby nie ten dziób, to bym stawiał na rybołowa, ale tak to faktycznie jastrząb wydaje się rozsądnym strzałem :) A sowa to chyba pójdźka.

W ogóle to mega fajne miejsce. I bez wycinki, jakiś fenomen.
| 19:20 sobota, 20 marca 2021 | linkuj Aha, znalazłem jednak akcent kosmiczny w Ogrodach Kosmosu... zapomniałem wstawić fotki UFO, ale teraz nadrabiam i wstawiam na koniec :-)
| 19:14 sobota, 20 marca 2021 | linkuj @yurek - Trzeba się specjalnie wbić się w park, albo w ślepą uliczkę obok, bo z drogi słabo widać.

@Marecki - tak, bardzo sympatyczny ozdobnik. Faktycznie jest możliwość, że to jastrząć, w każdym razie jakieś jego przybliżenie ;-)

@huann - a wiesz, że też to była moja pierwsza myśl? ;-) Jakiś akcent kosmiczny rzeczywiście by się przydał (model Układu Słonecznego), aczkolwiek Twoja propozycja jest bardzo nie trwała... haps! i nie ma ;-)
| 18:57 sobota, 20 marca 2021 | linkuj Ten ostatni to jakiś pingwin sądząc po pogodzie i porze roku.
A tak w ogóle w Parku Kosmosu to powinny być jakieś Milky Way''e i Marsy!
| 17:06 sobota, 20 marca 2021 | linkuj Sympatyczne te ptaszki. Drapieżnik mi wygląda na jastrzębia..
| 14:44 sobota, 20 marca 2021 | linkuj Mam tak blisko z Ochoty, na ten plac zabaw jakoś się nie natknąłem. Fajne ptaszki.

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa piewa