Żabia Wola i okolice... kum kum, ślim ślim

Niedziela, 22 kwietnia 2018 · dodano: 26.04.2018 | Komentarze 3

Taka tam wycieczka do gminy Żabia Wola. Przy okazji parę skrzynek znalezionych w okolicy.

No, dziś było zadziwiająco rześkawo, zwłaszcza z rana koło południa.

Żelechów - idziemy obejrzeć grób Józefa Chełmońskiego.

Kiedyś do grobu prowadziły strzałki, teraz jest za bramą tablica z mapką tablica z mapką dojścia.

Nie pamiętam czy byłem tu od kiedy grób ma obecną postać (kiedyś wyglądał tak - link), na pewno się wybierałem... ale jakby co, nadrabiam zaległości.

Znicze tak zastawiały napisy, że nawet nie można było odczytać kto tu jest pochowany, więc nieco inaczej je rozstawiliśmy.

Jeszcze kilka starych grobów na tym cmentarzu.

Księżyc w krzakach

Kapliczka w krzakach

A to już dwór w Żabiej Woli, obecnie jakiś dom kultury, w którym jest min. muzeum żaby... ale w niedziele nieczynne.

Na tyłach przyjemny plac zabaw w drewnie ze ślimakami.

Podjechaliśmy tu obadać dojazd i miejsce, żeby ewentualnie kiedyś wpaść z Kluską. Niestety teraz Gierkówka (droga krajowa nr 8) jest w remoncie, bo przerabiają ją na ekspresówkę. Aktualnie trzeba się przebijać przez plac budowy z poprowadzonym środkiem ruchem zwężoną jezdnią... masakra. Jadąc do Żelechowa sprawdziliśmy jeden przejazd, ale mieliśmy nadzieję że w Żabiej Woli da się wiaduktem... niestety stary już w połowie rozebrany, a nowy dopiero w budowie, trzeba przebić się przez szosę z samochodami, przez plac budowy, przenieść rower tu i tam. I trudno i niebezpiecznie, a Kluską na pewno nie będziemy się w to pchali, niestety musimy poczekać aż skończą wiadukt, w tym roku na pewno tu w trójkę nie przyjedziemy.

Rzuciliśmy jeszcze okiem na lasek, ale poza bramą szału nie ma (wiatrołom w większości uprzątnięty).

Powrót pod wiatr, więc się trochę zmachaliśmy.

Zahaczyliśmy jeszcze o folwark Sztekkera. Murek bramny, który niepotrzebniezostał oczyszczony z mchu... ucieszyłem się, że mech odrasta, żeby przyspieszyć proces, zasadziłem na nim kilka płatów mchu z lasu i podlałem.

Ależ zielono się zrobiło.

| 08:43 czwartek, 3 maja 2018 | linkuj To w moich stronach jest Rąbień AB - od razu nurtem :)
| 08:37 czwartek, 3 maja 2018 | linkuj Akurat tutaj są tylko Ciepłe i Ciepłe A :-)

Ale po sąsiedzku jest Słubica A, Słubica B, Słubica Dobre, Słubica Wieś i jeszcze Pieńki Słubickie. Co ciekawe, na mapach na których są Ciepłe Pierwsze, to po sąsiedzku jest w tym samym czasie Słubica A i B.

Zmiany nazw zaszły też pod Żyrardowem w ostatnich... może kilkunastu latach , może ciut więcej. Na starszych mapach są np. Stare Wiskitki i Budy Zosiny, a obecnie to Starowiskitki i Budy Zosine.
| 04:20 piątek, 27 kwietnia 2018 | linkuj Jak zawsze wiele atrakcji na Waszej trasie :)

Nagrobek Chełmońskiego wygląda na tradycyjny, kamienny, z kolei inne, stare nagrobki wykonano z odlewu. Ciekawe, że nagrobki kamienne wykonuje się do dziś, natomiast o odlewanych jakby zapomniano.

Bajerancka nazwa Ciepłe A! Sugeruje, że gdzieś w pobliżu położone są B i C, ale jak się okazuje jeszcze niedawno były to Ciepłe Pierwsze...

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa oduma