Pętelka z deszczem (biblioteki)

Środa, 29 kwietnia 2020 · dodano: 03.05.2020 | Komentarze 4

Krótki wypad solo do lasu. Dziś wreszcie pokropił deszcz... eee, takie tam siąpienie, ale dobre i to. Siąpiło z rana i siąpiło popołudniu, na co i ja się załapałem. Dopiero pod wieczór była solidny deszcz, no w następnych dniach popadało, co uratowało lasy przed zamknięciem z powodu zagrożenia pożarowego.

Czeremcha kwitnie na potęgę

Hmmm, a to się zdziwiłem... nie wiedziałem, że w żyrardowskim lesie występuje świdośliwa

Zaczęła kwitnąć dąbrówka rozłogowa

Wystrzeliło paprocie

Kolejne drzewa i krzewy wypuszczają liście - dąb czerwony

Jarzębina

Jeśli chodzi o robale i inne zwierzątka... to dziś skromnie, jak się przejeżdża przez las z krótkimi (a nawet dłuższymi) postojami, to mniej się daje wypatrzyć, niż gdy się siedzi w lesie kilka godzin.

O, jakaś biedronka, ot jakieś piórko...

No to na koniec jako bonus - nocny gość w naszym domu

A teraz w temacie bibliotek, bo książka jest dla nas towarem pierwszej potrzeby. W czasie Akcji Biblioteka przeprowadzonej 11 marca zgromadziliśmy pewien zapas książek, przewidując, że "biblioteki mają być zamknięte przez dwa tygodnie... na razie, więc postanowiłem zrobić zapas książek przewidując, że zamknięcie równie dobrze może potrwać miesiąc, czy dwa." Moje przewidywania się sprawdziły, bowiem biblioteki mogą być otwarte od 4 maja (czyli tydzień przed upływem dwóch miesięcy), ale niektóre zostaną otwarte później.

Zgromadzony zapas książek właśnie nam się wyczerpuje.... ale te co fajniejsze już dawno nam się skończyły i doczytujemy resztki, wertujemy zapasy domowe, dokupiliśmy kilka książek. Najfajniejsze czytamy drugi, trzeci, czwarty... raz, na przykład Mikołajka, Lucky Luke'a.

Na fotce wypożyczone w Akcji Biblioteka 34 egzemplarze (wraz z wcześniej wypożyczonymi mieliśmy ok. 50 książek do czytania).

Biblioteki mogą być otwarte od poniedziałku (4 maja), ale nie muszą, większość wywiesiła taki komunikat (lub podobny):

"Instytucje Kultury a więc i nasza biblioteka będą otwierane stopniowo i w różnym czasie, data 4 maja nie jest datą zobowiązującą. O konkretnym terminie decydować będzie organ prowadzący daną placówkę po konsultacji z powiatową stacją sanitarno-epidemiologiczną. Jesteśmy już gotowi na otwarcie, czekamy jedynie na ostateczną decyzję. "

I tak - biblioteka we Mszczonowie od razu wywiesiła infografiki o nowych zasadach funkcjonowania biblioteki - fotki poniżej (na razie daty otwarcia jeszcze nie ma / edit: właśnie podali, że od 4-ego), w Jaktorowie tylko powyższy komunikat, w Grodzisku właśnie została podana informacja, że będzie czynna od 4 maja (wprowadzone zasady zachowania bezpieczeństwa - pdf). Natomiast w Żyrardowie będą niestety nieczynne co najmniej do 11 maja (mam nadzieję, ze nie dłużej), komunikat:

"Z powodu braku możliwości zapewnienia bezpieczeństwa pracownikom i użytkownikom biblioteki zawieszenie jej funkcjonowania zostało przedłużone do 11.05.2020 r. (włącznie)." (aha, w Warszawie też będą otwarte później).