Murale, dymarki, wille

Niedziela, 30 października 2016 · dodano: 30.10.2016 | Komentarze 13

Dziś znowu silny wiatr północno-zachodni... to postanowiliśmy ruszyć na zachód, żeby ewentualnie wrócić pociągiem jeśli się rozpada.

Najpierw Grodzisk i dwa wymalowane murale na osiedlu Bairda. W planach jest też trzeci, a ponieważ ma powstać bliżej grodziska niż pozostałe, to "będzie przedstawiał postacie i dzieje Słowian na ziemiach dzisiejszego Grodziska w czasach średniowiecznych". Aktualna mapa Grodziskich Murali jest tutaj.

A na początek mural "Dom", który pierwotnie miał powstać przy dworcu, ale jego miejsce zajął w końcu "Sztetl Grodzisk"... no to trafił na trafo obok placu zabaw.

Jak to stwierdziła lavinka - "przykład infantylizmu z początku XXI wieku, malowidło pokrywa obiekt sakralny poświęcony bogowi Perunowi"

A plac zabaw ma chyba jeszcze częśc urządzeń z czasów PRLu

Potem myk do kolejnego trafo na osiedlu

Przeskakujemy do Milanówka

I do Brwinowa, gdzie trafiamy na wykopaliska... jako że trochę się interesowałem tematem, to na pierwszy rzut oka poznałem, że są to pozostałości dymarek - kupy żużlu pozostałe po wytopie żelaza (z rudy darniowej).

Zdaje się, że tutaj jest planowany jakiś teren rekreacyjny... a po sąsiedzku przy ulicy Żytniej odkopano kiedyś ponad 500 takich brył żużlu. O tutaj jest info, a tutaj dobre zdjęcie stanowiska. Dziś tamtędy nie podjeżdżaliśmy, więc nie wiemy jaki jest aktualny stan działek, ale na Google Street View z sierpnia 2012 widać że działki nadal niezabudowane, jednak rezerwat archeologiczny też nie powstał... no cóż, zobaczymy co będzie dalej.

Na stanowisku które oglądaliśmy, naliczyliśmy ok. 50 brył żużlu.

potem skorzystałem z okazji, ze nie świeciło słońce i obfociłem pomnik na Rynku... wcześniej jak robiłem zdjęcia w słoneczny dzień, to tabliczki w cieniu słabo wyszły (ale te na słońcu dla odmiany ładnie).

Po drugiej stronie torów kolejny, tym razem brwinowski mural... powstał z okazji 100 rocznicy urodzin Wacława Kowalskiego (który mieszkał w Brwinowie). Obok jest też tablica informacyjna, a po drugiej stronie wystawa okolicznościowa.

Powiększenie tablicy (link)

Z drugiej strony trafo tematyka jest inna... a taka, bo obok jest stacja.

lavinka stwierdziła że pora wracać, bo od jakiegoś czasu siąpiło... a że jeden pociąg właśnie odjechał, a drugi za godzinę, to pojechaliśmy przez Turczynek do Milanówka.

A na Turczynku (część Milanówka, ale jechaliśmy granicą Podkowy Leśnej, choć do niej nie wjeżdżaliśmy) wille

Ostatnio siedziałemw temacie betonowych słupków, to sobie obejrzałem takowe po drodze

No i Milanówek (tu lavinka wsiada do pociągu)... w przejściu podziemnym są zdjęcia tych willi na Turczynku. Widzieliśmy je już wcześniej, ale dziś pasują do wpisu, skoro chwilę wcześniej je odwiedziliśmy.

Takie cuś po drodze (remont drogi)

Wodowskaz na Pisi Tucznej (z wiadomą dedykacją), nadal wskazuje poziom krzaków, a nie wody.

Tak jak się obawiałem, trochę mnie po drodze zmoczyło.

| 18:29 niedziela, 6 listopada 2016 | linkuj @Lavinko - proszę podawać pełny tytuł. Zatem nie "Rote", tylko "Rote Szlafmyce"! https://www.youtube.com/watch?v=AhV3Rb9OcAU
| 18:33 czwartek, 3 listopada 2016 | linkuj Konopnicka jak stąd do Lublina. Ze stacji Uć-W. o 10:41, na miejscu coś po 14:00. Szybka bestia!
| 16:40 czwartek, 3 listopada 2016 | linkuj Konopnicka, hmmm... "krater uderzeniowy na powierzchni Wenus o średnicy 20,1 km"
| 16:37 czwartek, 3 listopada 2016 | linkuj I może jeszcze nucąc Rotę?
| 16:28 czwartek, 3 listopada 2016 | linkuj No to żeś nam pojechał Konopnicką! Ale na rozkładzie nie ma nazw
| 16:23 czwartek, 3 listopada 2016 | linkuj Konopnicką jechałem ;)
| 16:16 czwartek, 3 listopada 2016 | linkuj No!
| 16:14 czwartek, 3 listopada 2016 | linkuj A, bo tamta była 31? A to ni, to zupełnie inaczej. :)
| 16:06 czwartek, 3 listopada 2016 | linkuj lavinka! 30 października to ta wycieczka, ta do Głodziska i dalej, a huann jechał ciapągiem!
| 16:04 czwartek, 3 listopada 2016 | linkuj To faktycznie mogliśmy się minąć, acz zależy, którędy jechałeś. Bo my tak raczej na skuśkę przez Kurdwanów i szosą lecącą na Czerwoną Niwę tylko przez momencik, za to dwa razy. :)
| 16:00 czwartek, 3 listopada 2016 | linkuj Niewykluczone, zależy o której
| 15:58 czwartek, 3 listopada 2016 | linkuj Dzikuję za dedykację ;) A 30 października to właśnie jechałem pociągiem do Wawy, więc być może Was mijałem gdzieś tam po drodze.
| 20:53 niedziela, 30 października 2016 | linkuj Plac zabaw przypomina mi wyposażenie warszawskich przedszkoli, tych budowanych w latach 70, razem z osiedlami. I częściowo podwórko. :)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa umala