avatar Miejsce robienia kawy do termosu: Żyrardów. Od 2009 nakręciłem 108163.15 km z czego 15463.65 wertepami i wyszła mi mordercza średnia 16.90 km/h

Piaskowiec z piasku, opieńka z pieńka

Niedziela, 28 sierpnia 2016 · dodano: 09.09.2016 | Komentarze 6

- 1 kozak
- 1 kania
- 1 symboliczna surojadka

Na dzień dobry trafiłem na bardzo ładną kolonię opieniek miodowych... na razie nie zbierałem, bo opieńkopodobnych grzybków jest kilka i jak się regularnie ich nie zbiera, to trzeba uważać.

Natrafiłem też na kilka piaskowców jak wczoraj, dziś już nie miałem wątpliwości co do grzybka i mogłem je zbierać jako regularne grzyby, a nie ciekawostkę do sprawdzenia.

A to już nie piaskowiec, a zajączek... ale nie podgrzybek złotopory albo obciętozarodnikowy (bo one są też określane mianem zajączków i te zazwyczaj znajduję), ale rzadszy w moich okolicach podgrzybek zajączek.

Wysypu podgrzybków sprzed tygodnia ciąg dalszy - tyle że teraz już prawie nie ma nowych, malusich, tylko już takie dobrze wyrośnięte. Trafiłem na dwie fajne miejscówki podgrzybkowe, ale w jednej prawie wszystkie robaczywe, za to w drugiej większość dobra.

Ale jakie to miejscówki! Od razu zbierało się gotowe dania podgrzybkowe:
- podgrzybki  w borówkach
- podgrzybki w jagodach
- podgrzybki suszone

Trafiłem też na dwie kolejne kolonie czubajek czerwieniejących

A wczoraj niezebrana kania ładnie podrosła i częściowo się rozwinęła

A skoro jesteśmy przy czubajkach - nieśmiertelny muchomor rdzawobrązowy

A skoro jesteśmy przy muchomorach - muchomor zielonawy czyli sromotnikowy.

A skoro jesteśmy przy zielonych grzybach - surojadka/gołąbek

A skoro jesteśmy przy gołąbkach - wariagu, to jest ta Twoja cukrówka? Zebrał więc jedną, symboliczną surojadkę (a właściwie sam kapelusz, bo ogonek robaczywy) wydłuży listę grzybów zebranych w tym sezonie.

Tego ostatnio u nas dużo - mleczaj biel lub mleczaj chrząstka.

Jagód coraz mniej, ale jeszcze są

A teraz uczcijmy minutą ciszy purchawicę olbrzymia, która przegrała starcie z kosiarką.(dla porównania - rozłożony scyzoryk ma 21cm).

Zatykająca się A2 podczas powrotów z wakacji

| 08:54 niedziela, 11 września 2016 | linkuj Tak czy inaczej, to zebranie gołąbka nazleży traktować raczej jako odstępstwo od reguły, niż regułę ;-) Bym zebrał może jakiegoś wcześniej, ale zawsze trafiałem na robaczywe.

A piaskowiec faktycznie interesujący jako grzybek. Jak wkroiłem do gara, na inne grzyby, to lavince się podobało że tak w nim kolorowo (jeszcze z tymi czerwonymi kozakami).
Gość wariag | 19:48 piątek, 9 września 2016 | linkuj Po dokładnym przyjrzeniu się raz jeszcze upewniłem się że to cukrówka :)
A piaskowce poezja.
Gość wariag | 19:35 piątek, 9 września 2016 | linkuj Może to i cukrówka ale ja nie zbierałem takich o czerwonawym odcieniu tylko zdecydowanie ciemno bordowe, czasem nawet wpadające w czerń pośrodku kapelusza. Jeżeli nie szczypał to dobry - podobnie jak ten piękny okaz zielonego gołąbka :)
| 15:39 piątek, 9 września 2016 | linkuj Symbolicznie suro-jadać... Jakie to smutne...
| 10:16 piątek, 9 września 2016 | linkuj To ja już nie wiem jak ta Twoja cukrówka wygląda ;-) No właśnie nie szczypał, ani nawet nie mrowił leciutko w język... nic. Ale ostatnio jak znalazłem podobne, to po spróbowaniu szczypał, ale niezbyt mocno. Tak średnio.

No, to już wiesz dlaczego nie zbieram gołąbków ;-P
Gość wariag | 09:15 piątek, 9 września 2016 | linkuj Tego bym nie wziął za cukrówkę. Pewnie szczypał ?

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa jegoo