Jeden pieniek - sześćdziesiąt opieniek

- 4 czubajki
- 2 kanie
- 1 maślak

Po zidentyfikowaniu w domu, wróciłem po te wczorajsze opieńki.

Jeszcze takie coś trafiłem po sąsiedzku, ale nie zbierałem

A kuku!

Kozaki przy drodze... ale jak to nie w okopach? Chwilę później sprawa się wyjaśniła, jak się zeszło z drogi, to się zaraz wpadało do ziemianki.

Jeszcze metalową skorupę można było obok znaleźć

Pozostałe kozaki już standardowo w okopach pierwszej i drugiej linii, lub w ich pobliżu.

Kolekcja gołąbków, niektóre od razu suszone

A to na pierwszy rzut oka mnie zmyliło, bo w pierwszej chwili myślałem, że taki nieforemny podgrzybek uformowany przez przeszkody terenowe w postaci gałązek trawy itp. aczkolwiek aż tak zdeformowanych nie trafiałem i po chwili okazało się, że teraz też nie trafiłem.

A drugi egzemplarz był z edycji walentynkowej

Są i podgrzybki, niektóre też już suszone

Grupa podgrzybków, ale stare dosyć i do zbierania nie za bardzo się nadawały.

Zajączek

Maślaczek

Kania

Kolejna, ale jakaś taka skarlała... ale i tak robaczywa

A tu chyba następna, ale jeszcze nierozwinięta i przez to mało charakterystyczna (lepiej nie ruszać, niestety w następnych dniach nie miałem czasu tu podjechać i obejrzeć jej po rozwinięciu)

Kurki które dwa dni temu zostawiłem do podrośnięcia urosły niewiele, bardziej podeschły... dlatego choć ich trochę zebrałem, to większość takie maleństwa, ale oprócz tego trafiłem jeszcze kilka większych.

Zastanawiając się, co zrobić z opieńkami, zdecydowałem się na "kotlety" mielone. Jako że wydawało się że jest ich za mało, zrobiłem drugie tyle z podgrzybków i kozaków (proporcje jakoś 4:1 + inne domieszki). Chyba jednak źle oceniłem i trochę przesadziłem z nimi, bo wyszło 11 kotletów podgrzybkowych (trochę większych) i 12 opieńkowych.

To były podgrzybkowe, a poniżej opieńkowe... i te i te dobre, ale wszyscy zgodnie orzekli, że podgrzybkowe lepsze. Wniosek, że jak jest obfitość innych grzybów, to nie ma co się bawić w opieńki, ewentualnie można robić kotlety mieszane gdy podgrzybków jest ciut za mało. Ale ogólnie kotlety bardzo smakowały.