• Chodzenie

Longinada 0: No to lecimy

Czwartek, 15 sierpnia 2013 · dodano: 30.08.2013 | Komentarze 3

7km Longinadę czas zacząć. Rowery i nadmiarowe bagaże dzień wcześniej zapakowaliśmy do busa, a dziś ruszamy tylko z bagażem podręcznym. Wyruszamy sporo wcześniej, bo z powodu remontów na trasie są spore opóźnienia... jak nic nie pieprznęło to przy 15min obsuwu uznaje się pociąg był punktualnie. Jednak niemal codziennie coś nawala i są dużo wieksze opóźńienia, a część pociągów bywa odwołana lub skrócona. Dziś na szczęście było w normie, chyba tylko 10 min opóźniony.

Nawet SKMKę na lotnisko złapaliśmy (pociąg KM nam uciekł). Tu mała uwaga, pociągi na lotnisko Okęcie, są na Zachodniej są kilka-kilkanaście minut po przyjeździe pociągów z kierunku Skierniewice/Żyrardów, oba lub nawet trzy naraz, a potem dopiero za godzinę... pociągi na/przez stację Służewiec też nie wcześniej. Stąd mieliśmy szczęście, bo przy spóźnieniu 15min byśmy musieli kiblować godzinę.

A skoro już byliśmy godzinę do przodu, stwierdziliśmy, że siekniemy jakieś skrzynki po drodze, toteż wysiedliśmy na tym Służewcu i... trafiliśmy na sam środek placu budowy, byliśmy min. świadkami jak koparko-ładowarka uczy małego ubijaczka chodzić.

Dalej po drodze trafiliśmy na absurdalne barierki przy rzadko używanej bocznicy... tak zaprojektowane, że wszyscy je omijają bokiem.

Na koniec jeszcze zaszliśmy na stację kolejową Lotnisko Chopina, ale fotki będą u lavinki.

Potem spotkanie z grupą, przelot Ryanairem na lotnisko Oslo-Rygge, a na koniec spacer wzdłuż ogrodzenia lotniska z zabytkowy zakazem fotografowania (obowiązującym od 1914 roku) na parking, przy którym na trawce rozbiliśmy grupowe namioty i poszliśmy spać .

Ach, byłbym zapomniał, po drodze jeszcze padła pierwsza skrzynka w Norwegii :-) Rygge Flyplass - mikrus, bo mikrus, ale zawsze pierwsze koty za płoty.