Upalna noc

Środa, 7 sierpnia 2013 · dodano: 08.08.2013 | Komentarze 2

Żeby nie było, że w Warszawie nie ma kawiarni rowerowej ;-)

Wieczorno-nocna trasa Warszawa-Żyrardów. Po drodze trzy skrzynki. Cały czas ciepło, więc jechałem mimo nocy w koszulce bez rękawów. Za miastem przyjemny chłodek, w miastach ciepło ale znośnie (po deszczu, bo w Brwinowie czy Milanówku nawet kałuże stały i błoto było), ale w Żyrardowie nie padało i było wręcz gorąco.

Ostatnio rzadko bywamy w Warszawie, więc zaskoczyła nas droga rowerowa od Placu Politechniki do Koszykowej wzdłuż jednokierunkowej Noakowskiego... niestety dalej prosto Emilii Plater nie da się jechać, bo jest ona również jednokierunkowa, a droga się kończy.

Na skrzyżowaniu Grójecka/Banach/Bitwy Warszawskiej mistrzostwo świata normalnie - samochody próbowały się wbić w zakorkowaną Bitwy Warszawskiej, efekt był taki że blokowali Grójecką (jezdnia w jedną stronę i tramwaje w obie) przez cały cykl świateł, potem wbijali się między pieszych (gdy główny tłum przeszedł), potem kilka samochodów z Grójeckiej wyjeżdżało już na czerwonym i blokowało potem Bitwy Warszawskiej... reszt co została blokowała przejście dla pieszych... tak w mniejszym lub większym stopni w czasie kolejnych cykli świateł i na kolejnych skrzyżowaniach.

Staliśmy z lavinka i patrzyliśmy zafascynowani.

Poza tym sprawdziłem moją stałą trasę i okazuje się że da się już wyjechać z Włoch przez Nowolazurową normalnie, a nie przez plac budowy. DDR jest teoretycznie jeszcze nieczynna:

A z Ursusa znów wyjechać Piastowską (gotowy przejazd pod Południową Obwodnicą Warszawy), a nie jechać betonkowo-tylinkową Boychta.

Za to są prace drogowe między Parzniewiem a Brwinowem (na Pruszkowskiej, robią min. rondko na skraju Brwinowa), oraz na ulicy 30maja wzdłuż torów z Milanówka do Grodziska. Trochę uciążliwości, ale da się przejechać, choć czasem chodnikiem w miejscach większego zrycia (zwłaszcza gdy poza godzinami pracy), a poza tym ruch samochodowy jest praktycznie zerowy.

I jeszcze wbiłem w zrytą Brzozową w Milanówku (paskudne błoto po deszczu), a było nie wyprzedzać chwilę wcześniej rowerzystki miejskiej, tylko pojechać za nią inną uliczką...