Longinada Powrót: Zagrzeb z buta

Niedziela, 6 maja 2012 · dodano: 02.06.2012 | Komentarze 9

Desno Trebarjevo >>> Zagrzeb >>> Radziejowice - Korytów - Żyrardów

skrzynki GC w Zagrzebiu:
- Ante Starčević
- Strossmayer
- Schlosser Stairs
- Gornji Grad
- Funicular / Uspinjaca
- Britanac
- Lost Symbol (quiz)

Rano pakowanie rowerów i gratów do busa, a potem myk do Zagrzebia. Tam mieliśmy jakieś 3 godziny z haczykiem na zwiedzanie z buta. Postanowiłem połączyć trasę po mieście z keszowaniem. Skupiałem się na skrzynkach rozmiaru mała-normalna, jak jakieś mikrusy były po drodze, to też próbowałem sił, ale bez większego ciśnienia. W sumie znalazłem 7 skrzynek (2 małe prawie normalne, 2 małe typowe i 3 mikro) a nie znalazłem 10 (1 normalna bo zginęła, 2 małe i 7 mikro). Statystyki średnie, ale nie beznadziejne. Przy miejskim geocachingu jeśli mam ponad 50% skuteczności, to mówię że było udane - a to dlatego, że często trudno szukać ze względu na dużą ilość ludzi, poza tym mikrusy często dosyć trudno namierzyć.

Mikro typu preformarma PET i pozdrowienia od geokeszerki z Finlandii (na schodach Strossmayera)

Większa mała w budce telefonicznej (Gornji Grad, przed muzeum przyrodniczym)

Sieknąłem też jednego quiza (mała), rozwiązałem kilka łatwiejszych, ale tylko jeden z nich był w miarę w centrum

Z innych ciekawostek - zabytkowa stacja meteo i wykres temperatury (góra) i wilgotności (dół).

Tramwaj graffiti

Co prawda Zagrzeb z buta, ale wrzucam rowerzystę przed katedrą

Rzeźba dziecka satanisty

Nieczynna kolejka linowo-terenowa (trzeba było pójść schodami... i tak bym nimi poszedł by znaleźć skrzynkę)

Dom rzemiosł, czy coś w tym stylu (Matica Hrvatskih Obrtnika)

Pod koniec spaceru niestety zaczęły mi się wyczerpywać ostatnie baterie, więc kilka fotek mi uciekło. Nie mam na przykład starej ciuchci spod stacji.

A potem do busa i do Polski. Jako że nad ranem jechaliśmy przez Mazowsze gierkówką, to zamiast jechać do Warszawy poprosiłem Janusza by wysadził mnie w Radziejowicach. Niestety gierkówka kompletnie zryta, więc nie poznałem i przegapiłem odpowiednie miejsce i musiałem się cofnąć, przebić przez płotek na drugą stronę jezdni oraz przez budowę. Ale to i tak lepiej niż tłuc się z Warszawy, w końcu udało mi się wjechać na doskonale znaną trasę do domu.

Zdjęcia z Zagrzebia w albumie Yugo-Longinada 3

zobacz też wpisy na blogu pocztówkowym:
- Niebieskie tramwaje w Zagrzebiu

tutaj też podlinkuję wpisy dotyczące całego wyjazdu, a nie z konkretnego dnia
- pociągi w Chorwacji

| 20:51 poniedziałek, 18 lutego 2013 | linkuj Oj, bo ja zagadką na zagadkę odpowiedziałem, a Ty zaraz dosłownie to bierzesz ;-P
wariag | 20:42 poniedziałek, 18 lutego 2013 | linkuj Powiedziałeś bursztyn (po helleńsku elektron) ;)
| 20:27 poniedziałek, 18 lutego 2013 | linkuj No przecie mówię ;-P
wariag | 20:22 poniedziałek, 18 lutego 2013 | linkuj Dobra, podpowiem: Elektra :)
| 18:47 poniedziałek, 18 lutego 2013 | linkuj 230V ?
| 18:46 poniedziałek, 18 lutego 2013 | linkuj To, że czaszka jest równie antyczna ? :->
wariag | 18:35 poniedziałek, 18 lutego 2013 | linkuj No to choć raz się zemszczę ;) Oto quiz: Jaki ma związek ta fotorelacja z dramatem antycznym?
| 17:30 niedziela, 17 lutego 2013 | linkuj 1. Ano, skrzynka nieznaleziona, ale warto było.
2. Dopiero na zdjęciu zobaczyłem
3. Podczas robienia zdjęcia było 20 stopni, czyli znośnie :-) Mam wrażenie że było też chłodniej niż dzień wcześniej, ze względu na chmury i to, że przez moment nawet kropiło
4. Mnie też, stąd fotka :-)
5. Albo robić wpisy całuskami
| 17:14 niedziela, 17 lutego 2013 | linkuj 1. Bardzo podobają mi się balkony z ostatnich zdjęć. Oto, czym jest pomysł w architekturze
2. Dziecko satanista rullez
3. Temperatura jak dla mnie za wysoka!
4. Czaszka mnie zachwyciła
5. Trza założyć skrzynkę Walentynkową w przyszłym roku ;)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa terst