Warszawianka Magdalenka

Środa, 2 listopada 2011 · dodano: 03.11.2011 | Komentarze 5

Czyli setka z wizytą w Magdalence.

A po drodze trochę tablic, cmentarzy itp. Tutaj przed szkoła w Adamowiznie.

Książenice

A to Siestrzeń i cmentarz z I wojny... którego większość znalazła się z lewej strony pod asfaltem.

Prognozy były niesprzyjające, ale mimo to jechaliśmy dalej

A Mroków był bardzo postępową wsią

Warszawianka nieMagdalenka

Kolejny cmentarz z I wojny, tym razem w Woli Gołkowskiej

A tu się poczułem jak w Beskidzie Niskim - cmentarz z I wojny w miejscowości Głosków-Letnisko... A może Dusan Jurkovic miał jakąś chałturkę u Niemców?

Prawie w jesiennych kolorach maskujących... muszę popracować jeszcze nad odcieniem.

lavinka w tym czasie przy pomocy Absolutnie Apolitycznego Kubeczka z Kaczuszką osiągała w szałasie wyższy poziom świadomości.

Pomnik w Magdalence - tutaj 28.V.1942 hitlerowcy rozstrzelali 223 osoby

A w tych okolicach mieliśmy na WIGówce zaznaczony jakiś cmentarz na górce. Pół góry zniknęło i została dziura (stara żwirownia), cmentarz miał być na nieruszonym stoku, ale nie znaleźliśmy żadnego śladu. Miejsce jednak warto było odwiedzić, bo urokliwe.

Kategoria mazowieckie, >100

wariag 1958 | 06:43 poniedziałek, 7 listopada 2011 | linkuj Masz rację. "Kriegerów" znalazłem też w Wiączynie.
| 06:36 poniedziałek, 7 listopada 2011 | linkuj Z tego co pamiętam ze zdjęć, to jeszcze na którymś z cmentarzy w kierunku Piaseczna właśnie ma takie krzyże.

"Krieger" tutaj też często występuje - wczoraj przejeżdżając przy cmentarzu w Kolonii Bolimowska Wieś takie napisy były na nagrobkach niezidentyfikowanych żołnierzy. O ile pamiętam na cmentarzach z terenu bitwy Łodzią również są powszechne.
| 14:02 sobota, 5 listopada 2011 | linkuj Istnieje pewne prawdopodobieństwo, że cmentarz w pobliżu górki był źle zaznaczony. Trza kiedy wrócić cieplejszą porą, bo teraz się nie dało szukać.
wariag 1958 | 12:42 sobota, 5 listopada 2011 | linkuj Poza tym napis "Krieger" (foto 4) też raczej wskazuje na "galicyjskie" wpływy. Z grobów, które pokazywałeś oprócz tego chyba jeszcze raptem 2 miały tego typu inskrypcje. Natomiast w Galicji taki napis jest częściej spotykany.
Anonimowy tchórz | 08:50 sobota, 5 listopada 2011 | linkuj Jurkovic- Antoni Kroch pisze: "Wydział d/s grobów wojskowych przy komendzie Garnizonu w Krakowie dowodzony przez kpt Rudolfa Brocha... powołał specjalną grupę propagandową. Grupa ta zorganizowała specjalne wystawy makiet, obrazów i zdjęć cmentarzy (m.in. w... Berlinie)". A zatem wpływ CK Kriegsgraberabteilungu nie wykluczony. Chociaż - może te mogiły projektował jakiś Bawarczyk? Piwo mieli "ciężkie", ale sztuka charakteryzowała się polotem zgoła niepruskim ;)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa afree