avatar Miejsce robienia kawy do termosu: Żyrardów. Od 2009 nakręciłem 109683.10 km z czego 15689.75 wertepami i wyszła mi mordercza średnia 16.92 km/h

W krzakach nad Pisią

Niedziela, 9 czerwca 2024 · dodano: 17.06.2024 | Komentarze 3

Gorący dzień, więc wbiłem się w głęboki dzień nad Pisią . Wypad okazał się robalowo całkiem owocny.

Po pierwsze, trafiłem na takie coś.

Duże bydlę, prawie wielkości szerszenia. Początkowo myślałem, że to może jakiś motyl, albo muchówka... ponieważ w tych rzędach są  gatunki z rodzin takich jak przeziernikowate, czy bzygowate, które wyglądem podszywają się pod żądłówki i inne błonkówki. No cóż, to całkiem niezła ochrona, każdy się dwa razy zastanowi zanim spróbuje skonsumować coś, co może poczęstować żądłem z jadem.

To tutaj okazało się jednak błonkówką, a konkretnie jakimś bryzgunem.

Kiedyś spotkałem gąsienicę jakiegoś bryzguna, wstawię tutaj fotkę, bo ma ciekawy wygląd.

Mała, zielona muchówka z rodziny Zmrużkowatych... ale nie jest to żaden zmrużek, tylko przyrówka trójpasa.

Inna muchówka

Wojsiłki to owady, które regularnie tu spotykam, lecz w niedużej ilości - jedną, dwie, czasem trzy sztuki... tym razem napotkałem ich ze dwadzieścia (choć może mniej, bo mogłem niektóre widzieć po kilka razy), może dlatego że w końcu się zebrałem i dzień wcześniej ponownie je zidentyfikowałem i to była nagroda.

Wojsiłki reprezentują trzy gatunki - na zdjęciach kolejno: wojsiłka jasnoplamka, zwyczajna i pospolita x2

Plamiec leśniak, kolejne spotkanie z tym motylem, tym razem nad Pisią.

Paśnik goździeniak jak zwykle krył się pod liściami, ale jeden z motylków stracił na chwilę czujność i udało się go dorwać.

Wąsateczka zawilczaneczka, samiczka

Rozszczepka śnicianka

Bielinek bytomkowiec, pokolenie letnie

Niezidentyfikowany motylek na niezapominajce

Fotka jest jaka jest, ale ten owad nie dał mi szans na lepszą. To nawet nie jest motyl, to naklonek z rzedu sieciarek.

Gąsieniczka typu "szczoteczka zamiatająca listek"

Sprawdziłem gąsienice na trędowniku i teraz gdy podrosła, można po wzorze zidentyfikować - zgodnie z podejrzeniami jest to kapturnica. W grę wchodzą trzy gatunki kapturnicy - trędownikówka, dziewannówka i firletówka, mają one podobny wzór i wszystkie trzy żerują na trędowniku i dziewannie. Tym razem znalazłem więcej tych gąsienic, nie tylko tą jedną, zresztą nie tylko w tym jednym miejscu nad Pisią.

Trędownik jest rośliną niezbyt rzucającą się w oczy. Kwiaty ma niepozorne, poza tym kwitnie stopniowo, a kwiatostan składa się głównie z owoców i pączków, oraz nielicznych kwiatów.

A co to za gąsieniczka? A nie, to zwykły patyczek.

Mrówcza farma mszyc

Trafiło się też z siedem kózek w trzech gatunkach. Zgrzytnica zielonkawowłosa.

Rębacz pniowiec

Baldurek pręgowany

A to chrząszcze z rodziny stonkowatych - złotka jasnotowa lub tęczowa.

Zaś biedronki reprezentuje parka biedronek mączniakówek.

Skorek

Owoce fiołka i otwarta torebka nasienna

Nasiona kozłka lekarskiego

Jeszcze coś na niebiesko kwitnie

Jeszcze łąki po drodze... na żółto

Starzec jakubek lub podobny, starzec wiosenny już przekwitł