Schyłkowe podgrzybkowanie

Piątek, 15 września 2023 · dodano: 15.09.2023 | Komentarze 8

Nareszcie normalna temperatura, można pojechać na grzyby i się nie ugotować.

Grzybstats:
- 127 podgrzybków
- 26 kurek
- 1 kozak
- 1 czubajka

Wysyp podgrzybków zaczął się tydzień temu i zdaje się jest już w fazie schyłkowej - grzybów jeszcze sporo można było znaleźć, ale już takie wyrośnięte, łepków prawie nie było. Może ostatni deszcz jakoś wpłynie na tendencję spadkowa, zobaczymy. Mimo, że to piątek, w lesie sporo grzybiarzy, strach się bać co będzie w weekend.

Zanim dotarłem do docelowej miejscówki, sprawdziłem po drodze dwie innej. W pierwszej trochę grzybów było, ale bez szaleństwa, udało się znaleźć 17 sztuk, oczywiście jakbym więcej czasu tu spędził, to znalazłbym więcej, ale uznałem że nie warto.

A, tu się schowałeś!

Druga miejscówka w nieco innym typie lasu, poprzednio nie znalazłem tu ani jednego, a teraz 4 podgrzybki.

No i docelowa miejscówka, tutaj spędziłem najwięcej czasu i zebrałem 106 podgrzybków.

Jeden z kilku łepków, które zebrałem. Na pewno było ich nieco więcej, ale mogły się kryć w krzewinkach, no i trudno je zauważyć jeśli nie występują w grupie grzybów. Dzisiaj podgrzybki występowały w sposób rozproszony, zazwyczaj po jednej sztuce, czasem tylko dwie obok siebie. Sposób szukania takich rozproszonych grzybów sprawia, że znajduje się raczej ciut większe grzyby, takie maluchy dużo trudniej wypatrzeć.

A tu na pierwszy rzut oka myślałem, że to maślak pstry, bo kolorystycznie pasuje, a poza tym w tym miejscu właśnie te grzyby znajdowałem.

Okazało się, że to kozak. Pierwszy jaki udało się zebrać w tym roku, wszystkie do tej pory znalezione były stare i robaczywe.

Sporo było czubajek, na koniec zebrałem symboliczną jedną sztukę, oczywiście taki łepek, bo rozwinięte łatwo się łamią w transporcie.

Jeszcze gołąbek dla urozmaicenia.

Dużo pajęczy, w niejedną wpadłem, ale jak jaką zauważyłem to omijałem.

Instalacja artystyczna pt. "Rower w krzakach".

Kurki były zbierane po drodze.

Owoc trzmieliny

| 14:09 niedziela, 17 września 2023 | linkuj @Trollking/huann - trochę się do chwili obecnej Krzyżaki i Prusaki zdegenerowali... ale taka inwazja prusaków mogłaby być uciążliwa. Za to krzyżaki są bardzo pożyteczni, jeden mi robi za oknem za moskitierę :-)
| 14:08 niedziela, 17 września 2023 | linkuj @huann - No tak, ale jakby koleś skrupulatnie przeczesał ściółke, to mógłby konkretnie przetrzebić pogłowie grzybów, co mogłoby mieć potem wpływ na mój grzybstats.
| 18:22 sobota, 16 września 2023 | linkuj U mnie delikatnie ruszyło (sąsiady byli), Musze nabierać na święta. Konkretny "pajonk"
| 08:21 sobota, 16 września 2023 | linkuj Ja tam wolę Prusaków. Tych prawdziwych, co wzięli i za przyczyną Krzyżaków wyginęli.
| 23:44 piątek, 15 września 2023 | linkuj Krzyżak cieszy me oczy najbardziej :) Tak, nie jestem typowym Polakiem :)
| 21:38 piątek, 15 września 2023 | linkuj Ja dziś łaziłem w miejscu, które chwilę wcześniej przeczesał w kwadrans działkowy sąsiad znany m.in. z tego, że żadnemu grzybowi nie przepuści, a każdego znajdzie. Znalazł jednego - i pojechał, a ja w godzinkę na spokojnie 6 podgrzybków dozbierałem :)
| 20:41 piątek, 15 września 2023 | linkuj A, no to może to będzie drugi kozak w barszcz... cz tam w kurnik ;-) Ja się ciesze, że zdążyłem przed weekendem, bo np. gdy się zbierałem, to jakiś facet próbował coś znaleźć w miejscu, które wcześniej wyzbierałem... jakbym dotarł po nim, to trudniej byłoby uzbierać.
| 20:35 piątek, 15 września 2023 | linkuj O, ten kozak to podobny do tego mojego spod płota nie-wiadomo-czego ;)

Jutro ruszam na kurki i podgrzybki w łącznie 7 miejscówek, ale finałem będzie wielkie maślakobranie - pod warunkiem, że będą. Widać, że generalnie grzyby są, ale też się obawiam, że mogą być w lesie tłumy chętnych na nie...

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa zasem