Przykozaczyłem

- 8 kozaków
- 6 maślaków żółtych
- 5 kań

Po wczorajszych doświadczeniach spodziewałem się, że w rejonach podgrzybkowych może być dziś sporo ludzi. Poza tym, najlepsza miejscówka jest już z grubsza wyzbierana, pewnie byłbym w stanie w okolicy nazbierać trochę podgrzybków... ale i tak mam już ich wystarczająco.

Ruszyłem więc w inny rejon, nieco bardziej ustronny. Co prawda nie spodziewałem się tam zbyt dużych zbiorów, bo prawdziwki już się jakby kończą, a i ogólnie jest za sucho by ta miejscówka obrodziła w grzyby... liczyłem jednak na jakieś kurki, może kanie (jedne i drugie spożywamy jako osobne danie), oraz może jakieś inne grzybki jako domieszkę do podgrzybków. Jak widać ze statystyk, zbiór nie był zbyt obfity, ale plan minimum został wykonany. Tylko kurczę, znowu gorąco się zrobiło.

Dzisiaj udało mi się znaleźć kozaki o czerwonych kapeluszach. Warto było pakować się w ten gąszcz, wczołgałem się tam (dosłownie) za kurkami, których w tym miejscu zebrałem ponad 30, a poza tym znalazłem te koźlarze.  Było tam więcej niż te zebrane, ale starsze i nasiąknięte wodą przypominały mokre szmaty.

O, tym coś na głowy spadło.

Kanie też nie zawiodły

A ta przypomina zębatkę

Maślaki żółte

Borowiki znalazłem tylko dwa i  obydwa robaczywe.

Zapleśniały zajączek

Gołąbek denaturatowy (nazwa własna)

To chyba muchomor czerwieniejący (jeśli mam rację, to jest jadalny)

Muchomor zielonawy, czyli sromotnikowy (też jadalny, ale tylko jeden raz)

Żuczek w jesiennej odsłonie

A to chyba oman łąkowy

Po drodze zawsze sobie skubnę kilka owoców czeremchy amerykańskiej

| 14:05 niedziela, 17 września 2023 | linkuj @Trollking - Ha, właśnie tego się po Tobie spodziewałem :-)

@Marecki - O tak, śliczne są, trudno od nich oderwać obiektyw ;-)
| 14:03 niedziela, 17 września 2023 | linkuj @huann - to ja 20 lat temu nie jeździłem na grzyby tam, gdzie teraz jeżdżę i nie znajdywałem takich, ale odkąd jeżdżę tam, gdzie jeżdżę, to takie spotykam... kilka lat temu był niezły wysyp, to kilka razy po kilkanaście sztuk przywiozłem.

Generalnie tych z pomarańczowymi, lub czerwonymi kapeluszami jest kilka gatunków:
- koźlarz sosnowy - bo rośnie pod sosnami
- koźlarz świerkowy - bo rośnie pod świerkami
- koźlarz pomarańczowożółty - bo rośnie pod brzozami... eee, no tak
- koźlarz czerwony - bo obsikany... znaczy rośnie pod osikami
| 10:25 niedziela, 17 września 2023 | linkuj Pomarańczowe/czerwone kozaczki, imo najładniejsze grzyby. Konkretnie zebrane.
| 01:10 niedziela, 17 września 2023 | linkuj Nie znam się (na grzybach), więc wypowiem - piękny żuczek :)
| 22:19 sobota, 16 września 2023 | linkuj Takie czerwone, czy też raczej pomarańczowe kozaczki zwane są tradycyjnie u mnie krawcami. Wielka rzadkość - raz jeden koło działki znalazłem dwie sztuki, a to było dobre 20 lat temu - i dotąd pamiętam.

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa iepob