Pochmurne kurkobranie

Sobota, 26 sierpnia 2023 · dodano: 28.08.2023 | Komentarze 4

Wreszcie jakaś sensowna pogoda, a to dlatego że było pochmurno i w zasadzie nie padało, tylko na początku delikatnie pomżyło. Jednak w ciągu dnia robiło się coraz cieplej i gdy w końcu wyszło słońce, trzeba było się ewakuować.

Głównym zbiorem były kurki - ok. 190 sztuk, wreszcie jakaś porządna ilość.

Największa kura na trasie

Poza tym trafiło się sześć borowików, ale tylko cztery nadawały się do zbioru po odkrojeniu robaczywych trzonków.

Ten był oczywiście robaczywy

A ten o dziwo miał zdrowy kapelusz

Kurki poszły osobno na patelnię - same ze sobą i masełkiem, a prawdziwki do duszenia z cebulką i domieszkami.

Jedną z domieszek był zebrany dzień wcześniej gołąbek, drugą  dwa kolczaki obłączaste

Smutna minka, pewnie dlatego, że ma tylko jedno oczko.

A trzecią - dwie purchawki

Jedyna znaleziona kania była niestety robaczywa

Z jadalnych były jeszcze gąski... chyba, bo na gąskach się nie znam i nie zbieram

Z gąskami trzeba uważać, bo podobne sa do muchomora sromotnikowego (zielonawego)  np. tego poniżej. Moim zdaniem, zatrucia tym muchomorem, są raczej pomyłką z gąskami, ewentualnie gołąbkami (zwłaszcza młode egzemplarze), a pomylenie z kaniami to miejska... a właściwie leśna legenda.

Gołąbek - bym się skusił, ale wszystkie były robaczywe

A różowych nie zbieram

Brązowych też nie, ale nawet jak jakichś grzybów nie zbieram, to lubię im się dokładnie przyjrzeć i sprawdzić. Na przykład w przypadku gołąbków, jedną z metod sprawdzania czy są jadalne, jest test smakowy - jak szczypie w język, to znaczy że niejadalny... oj, ten to zdecydowanie był scypawicą.

A to są młode egzemplarze prawdopodobnie żagwi guzowatej, a więc grzyba jadalnego, Ale stuprocentowej pewności nie mam.

Ostatnio spotykałem sporo starszych egzemplarzy prawdopodobnie tego właśnie gatunku.

Początkowo myślałem, że to ozorek dębowy, ale okazało się że to grzyb blaszkowy, a więc nie.

Jeszcze takie grzybki były

A poza tym śluzowce

A z kwiatków taki wpadł mi w obiektyw

| 13:35 środa, 30 sierpnia 2023 | linkuj Mi działki na szczęście nikt nie wytnie - to niewątpliwy plus posiadania kawałka lasu na własność. No i mniejsza szansa, że ktoś wyzbiera, choć bywało, że przełazili przez bramę i kradli, ale od kilku(nastu?) lat raczej się to nie zdarzyło.
| 13:05 środa, 30 sierpnia 2023 | linkuj @huann - to kilka lat temu regularnie zbierałem po 400-500 kurek, ale to było zanim mi wycięli i zaorali jedną z najlepszych miejscówek kurkowych :-/
| 00:05 wtorek, 29 sierpnia 2023 | linkuj No proszę, jaki zacny kurnik :) W zeszłym roku rekordowo zebrałem bodaj 397 za jednym zamachem - i to (chyba) tylko z działki! :)
| 23:28 poniedziałek, 28 sierpnia 2023 | linkuj O kur...ki, ile tego! :)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa kuibe