avatar Miejsce robienia kawy do termosu: Żyrardów. Od 2009 nakręciłem 108974.75 km z czego 15591.05 wertepami i wyszła mi mordercza średnia 16.91 km/h

Rudo nad Pisią

Poniedziałek, 22 maja 2023 · dodano: 04.06.2023 | Komentarze 5

Poranny kurs nad Pisię, żeby dotrzeć na miejsce zanim zrobi się gorąco, a także miałem nadzieję, że uda mi się obejrzeć przeobrażenie wazki rudej... to ostatnie nie udało się, musiałbym się zerwać chyba o 6-ej i szybko wyjechać. Ale i tak byłem zadowolony, bo spotkałem sporo ważek rudych niedługo po przeobrażeniu, w trakcie suszenia skrzydełek. Niektóre już były w stanie latać i mi uciekły, ale i tak udało się kilka podejść.

W towarzystwie wylinki, ta wazka jeszcze nie rozłożyła skrzydełek.

A u tej nie wszystko poszło jak trzeba i ma zagięte skrzydełko.

Pióronóg nadwodny też przy wylince niedługo po przeobrażeniu.

A ten jeszcze ma krótki odwłok.

Też świeżo przeobrażony osobnik, ale już ma wybarwiony wzorek na tułkowiu

Jakaś inna ważka ze swoją wylinką, ale tej jeszcze nie zidentyfikowałem

Kolejna, być może z tego samego gatunku

I jeszcze jedna

A to wylinki świtezianek

Samiec świtezianki błyszczącej

Czerwonka trzynastokropka

Kruszczyca złotawka, ewentualnie któraś kwietnica

Zgrzytnica zielonkawowłosa

Biegowiec osowaty

I jeszcze taki insekt

Ponadto spotkałem takiego długoczułkiego owada... możliwe, że motyl

Gąsieniczka na trawce

Barczatka napójka

Taka kulista konstrukcja

Żółciak siarkowy, jakby było go tu więcej, to bym się skusił na zbiór.

Konwalijka dwulistna

Wśród konwalijek na ofiary czatował pająk kwietnik

Orlik pospolity

Na koniec jeszcze spotkałem modraszka

| 22:45 wtorek, 6 czerwca 2023 | linkuj @Meteor - chyba, że powstałaby o niej piosenka typu "Dziewczyna o Perłowych Włosach" :) https://www.youtube.com/watch?v=QhQdIAj70ec
| 11:04 wtorek, 6 czerwca 2023 | linkuj @Trollking - tak, suszenie skrzydełek to najlepszy moment by sfocić ważkę, w przypadku niektórych gatunków jest to później szczególnie trudnie
| 11:02 wtorek, 6 czerwca 2023 | linkuj @huann - samice świtezianek błyszczących są zielone,do nich by to idealnie pasowało ;-) Tylko nazwa nagunkowa ciut za długa by wychodziła... świtezianka o błyszczących, zielonych włosach
| 23:37 niedziela, 4 czerwca 2023 | linkuj Też ostatnio oglądałem suszarkę na Dębinie, ale nie miałem czasu na aż tak ważką relację :)
| 23:06 niedziela, 4 czerwca 2023 | linkuj Zielonowłosa niczym jakaś nimfa :)

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa ettch