Daniele, słoniki i gadziogłówki

Środa, 10 maja 2023 · dodano: 15.05.2023 | Komentarze 5

Po drodze spotkałem daniele... o tej porze roku ich tu nie spotykam, ale nie pasły się w tym brzeziniaku, chyba tylko przechodziły.

A nad Pisią spotkałem słonika... a dokładniej, to władował mi się z kopytami na obrusik

A potem na kromkę chleba

Myślałem, że zajmie się jedzeniem tego odstającego kawałka skórki

Ale nie, tylko na nią wlazł i frrruuu - poleciał. Tak słoniki potrafią latać.

Ale daleko nie odleciał

Spotkałem także inne chrząszcze z rodziny ryjkowcowatych. Wyglądają mi na naliściaki, a dokładniej na naliściaki pokrzywowce... identyfikacja ta nie tylko na podstawie tego, że spotkałem je na liściach pokrzywy.

Miejscami było ich sporo

To chyba inny naliściak, może naliściak truskawczak?

Były też gadziogłowki zwyczajne, ale wyraźnie mniej, ledwie kilka. Wydaje mi się, że tylko dwie przeszły przeobrażenie tego dnia - oto jedna z nich.

Poza tym spotkałem kilka, u których podczas wychodzenia z oskórka były problemy z wyciągnięciem skrzydełek. Na przykład tej nie udało się dobrze rozprostować skrzydełek i latała tylko w dół. Spotkałem ją następnego dnia i niestety skrzydełka nie były w lepszym stanie, tak więc wniosek, że jak na początku proces wyjmowania, pompowania i rozkładania skrzydełek nie przebiegnie poprawnie, to potem już nie da się tego naprawić.

Tej poszło nieco lepiej, dwa skrzydełka w stanie dobry, jedno w miarę ok, rozprostowane choć kształt nie był idealny, tyle że był bąbelek hemolimfy z uszkodzonej żyłki. No i czwarte skrzydełko, którego nie dało się całkowicie rozprostować.

A tu ogólna klapa, ważce nie udało się wyjąć skrzydełek z oskórka, tylko jedno wyszło.

Ponieważ pogorszyć sprawy już nie mogłem, przy pomocy scyzoryka ostrożnie rozciąłem oskórek i wyjąłem skrzydełka... pomoć to już nie pomoże i ważka latać nie będzie, ale przynajmniej może chodzić bez dodatkowego balastu w postaci oskórka.

A tu motylek - rusałka kratkowiec, która wpadła w pajęczą sieć

Biedronka jakaś

Mucha jak jakiś klejnocik

Dosyć interesująca wylinka

Starorzecze Pisi

| 14:39 piątek, 26 maja 2023 | linkuj Daniele, widziałem tylko na wolności, a Ty masz albinosa :)
| 22:42 poniedziałek, 22 maja 2023 | linkuj @Trollking - Jak natrafię na książkę przy okazji jakichś porządków, to trzeba będzie rzucić okiem... i może się okaże, że jednak czytałem, ale nie pamiętam ;-D
| 23:43 piątek, 19 maja 2023 | linkuj Jest motywacja do nadrobienia, bo to chyba była całkiem fajna lektura :)
| 20:18 piątek, 19 maja 2023 | linkuj @Trollking - słoniki to jedne z moich ulubionych mikrusów, też nie wiem czy słoń z "Proszę Słonia" umiał latać... chyba w końcu nie czytałem, chociaż mamy gdzieś w domu.
| 23:52 poniedziałek, 15 maja 2023 | linkuj Daniele - mega!

Brawo za jakże ważną - i ważką! - pomoc!

Makra genialne. Słonik rządzi :)

Jumbo jest oczywistym skojarzeniem, ale sprawdziłem z ciekawości, bo mnie skleroza dotknęła, czy bohater genialnego "Proszę słonia" Kerna miał tę moc.

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa zasem