Z chmurą wąsików

Środa, 3 maja 2023 · dodano: 04.05.2023 | Komentarze 6

Zacznę od najciekawszego przyrodniczego spotkania dnia. Telepię się leśną ścieżką, wtem! Zauważyłem jakąś chmurę owadów, przyjrzałem się bliżej, a to motylki z rodziny wąsikowatych, tak na 90% z gatunku wąsik zieloniaczek. Ot latało sobie grupowo lub pojedynczo kilkadziesiąt motylków nad kilkoma krzakami czeremchy.

Policz wąsiki

Rzut obiektywem w górę

Każdy wąsik swe wąsiki chwali. To były chyba same samce - każdy miał takie długaśne czułki (samiczki mają tylko nieco dłuższe od reszty ciała). W domu doczytałem, że te samce wąsika zieloniaczka grupują się czasem w takie stadka, jak w odwiedziny wpadnie samiczka, to może przebierać w partnerach.

Tutaj wyszedł niebieski poblask skrzydełek.

Jak wiał wiatr, to motylki składały skrzydełka, po wąsikach można poznać kierunek podmuchu.

A tu ciekawie wyszło, bo jedno górne skrzydełko jest negatywem drugiego. Widać, że końcówka skrzydełka jest nieco inaczej nachylona i tworzy się taka okrągła jakby plamka. Ten efekt widać też na pierwszym zdjęciu.

Sporo czasu spędziłem z wąsikami, no po prostu nie mogłem się oderwać. Napstrykałem też ze setkę zdjęć, dzięki czemu mam z czego wybierać, zwłaszcza że wąsiki były w ciągłym ruchu, toteż trzeba było szybko cykać, jak za długo się przymierzałem, to mi zazwyczaj odlatywał.

A po drodze... pomnik Kościuszki w Puszczy Mariańskiej.

Jak przejeżdżałem, to akurat trafił się pociąg

Dworek w Lisowoli w coraz większej ruinie

Już tylko trzy kolumienki stoją przy głównym wejściu

Zabudowania gospodarcze

Kadr z kubeczkiem i przerwa na kawę

Kadr bez kubeczka, ale nadal przerwa na kawę

Prosionek, albo inna stonoga

Za dworkiem, nad stawem bociany w gnieździe

Pączki jabłoni

A potem znów w las - tu ruinki w lesie, a obok kapliczka

Męskie kwiaty jałowca już się zaczynają otwierać

A to chyba wyrasta żółciak siarkowy. To już drugi egzemplarz, który ostatnio spostrzegłem, pierwszy przy głównej szosie, ale po ten można będzie przyjechać

Z tą nazwą tabliczka wygląda jak etykieta taniego wina. Sądząc po tle, o smaku mniszka lekarskiego.

| 15:33 sobota, 6 maja 2023 | linkuj Ała, dworek, który nadawał się do uratowania ,teraz już jest ruiną, ech. :(
| 23:26 czwartek, 4 maja 2023 | linkuj Jak w PRL - im większy wąs, tym większe powodzenie :)

Dworek super. Dla żuli :)

A Kościuszko chyba dostał po nosie :)

Makra jak zwykle rewela.
| 22:52 czwartek, 4 maja 2023 | linkuj Chyba że inny kierunek jazdy, to... patrz wniosek pierwszy ;-)
| 22:50 czwartek, 4 maja 2023 | linkuj W sumie to zawsze wychodzi, że pod wiatr. Chyba, że do Wawy ;) Czyli wąsiki jako kompas wskazujący stolicę.
| 22:38 czwartek, 4 maja 2023 | linkuj @huann - może malarz miał pielęgniarkę za modela?

Obawiam się, że dodając pęd wiatru generowany przez rowerzystę, to zawsze wyjdzie, że pod wiat ;-P
| 22:21 czwartek, 4 maja 2023 | linkuj Dobrze jest rowerowo przysposobić takiego wąsatego motyla - gdyby etatowo siedział na kierownicy, miałbyś zawsze wiatrowskaz, czy jedziesz z wiatrem, czy jednak pod wiatr :)

Naczelnik na pierwszy rzut oka wygląda jak pełna uroku pielęgniarka ;)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa losie