Śniadanie z mrówkami i rudzikiem

Niedziela, 9 kwietnia 2023 · dodano: 10.04.2023 | Komentarze 4

Odkryciem niedzieli były takie oto kotki wierzbowe... wydaje mi się, że to wierzba purpurowa, kwiaty męskie. Teraz poszukać krzaka z kwiatami żeńskimi.

Obok typowe kotki wierzbowe, jest spora szansa że to wierzba iwa, choć sa też inne gatunki mające podobne kwiaty. Kolejno kwiat męski i żeński.

I jeszcze takie bazie, naprawdę malutkie, całkiem możliwe że to kolejny gatunek.

Czeremcha jeszcze nie kwitnie, ale już się szykuje

Za to rozkwitają mirabelki i inne śliwy. W mieście zaczęły oczywiście wcześniej, ale teraz zaczyna się kwitnienie za miastem... oczywiście nie wszystkie, bo zależy od stanowiska, szczególnie nasłonecznienia, ale też samego drzewka. Jednak przy takiej pogodzie z dnia na dzień będą kolejne rozkwitały.

Przerwa na drugie śniadanie

Mrówki też przyszły się posilić, serkiem nie były zachwycone

Za to dżem przypadł im do gustu... przed konsumpcją strzepałem mrówki z kanapek, niby są jadalne, ale jakoś nie miałem ochoty.

Jem kanapki, popijam kawą i czuję na sobie czyjś wzrok. Podnosze głowę, a tu parę metrów ode mnie siedzi rudzik i się na mnie gapi.

- Ej, ty!Kopsnij okruszka!

- Z profilu też nieźle wyglądam, co?

- To jak będzie z tymi okruszkami?

A poza tym po drodze ślimaczki - sesja foto i w krzaki

Ślimak winniczek

Ślimak zaroślowy, za tło robi przejeżdżające Polregio

Wstężyk gajowy

Ale wstężyki w większości siedziały sobie na drzewach i różnych badylach

Na przykład na forsycji

A ten ślimak bezskorupkowy jest chyba smakoszem grzybów, bo podgryzał czarkę szkarłatną tudzież austriacką

Z asfaltu ewakuowałem też trzmiela, który nie chciał się ruszyć, więc musiałem go ręcznie przenieść

Podobnie ta jaszczurka bezogonka, a skoro już wziąłem do ręki, to pstryknąłem parę fotek z bliska, bo nie uciekała... jak taka niemrawa, to nic dziwnego, że straciła ogonek.

| 22:22 wtorek, 11 kwietnia 2023 | linkuj @Marecki - o tak, przypomina mi się rudzik, który nam w zeszłym roku buszował po bazie namiotowej
| 22:21 wtorek, 11 kwietnia 2023 | linkuj @Trollking - dla mnie też, często wracam i zaczynam szperać w poszukiwaniu informacji i czegoś nowego się dowiaduję :-) Jakby jeszcze trochę poczekał, to w tle by było jeszcze PKP Intercity... fota w sam raz do komunikatów o opóźnieniach ;-D
| 13:32 wtorek, 11 kwietnia 2023 | linkuj Rudzik to chyba najbardziej towarzyski i ciekawski z tych małych ptaszków ogrodow/leśnych. U mnie często towarzyszy przy rąbaniu drewna. Super jaszczurka..
| 23:37 poniedziałek, 10 kwietnia 2023 | linkuj Wow... Im dalej w las (BS-owy), tym znów więcej ciekawostek (dla mnie) :)

Oczywiście jaszczurka bezogonka wygrywa. Ale rudzik depcze jej skrzydełkami po piętach, jeśli takowe ma :) A ujęcie ślimaka i PolRegio powinno być na plakatach tej spółki :)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa cyopr