Drugi dzień kąpieli słonecznych

Środa, 1 marca 2023 · dodano: 02.03.2023 | Komentarze 5

To jest jeszcze ta pora roku, gdy człowiek z przyjemnością zażywa kąpieli słonecznych. Latem można się usmażyć na słońcu... a w cieniu ugotować. Choć i teraz trzeba uważać, by się nie przypalić - po tym jak na początku lutego piekłem sobie twarz, teraz już pamiętałem by posmarować się kremem przeciwsłonecznym, a po powrocie nasmarować się mleczkiem po opalaniu.

Zwierzakiem dnia był zdecydowanie pływak żółtobrzeżek... najprawdopodobniej, bo jest też pewne prawdopodobieństwo, że jest to jakiś podobny  gatunek z rodziny pływakowatych. Jeśli dobrze zidentyfikowałem, to jest to samica, gdyż samiec ma gładkie, a nie żłobkowane pokrywy

Całkiem spore bydlę, prawie 4 cm.

Znalazłem ją na drodze, więc oczywiście ewakuowałem - najpierw na chodnik, by porobić zdjęcia, a potem do rowu. Na asfalcie i betonie porusza się dosyć nieporadnie, ale w roślinności już nieco sprawniej. Zastanawiałem się, czy nie przewieść jej do najbliższej wody, ale taka o której wiedziałem, była spory kawałek stąd... ale ponoć pływaki dobrze latają i gdy im zbiornik wodny wyschnie, to lecą w poszukiwaniu innego.

Musiałem ją wziąć do ręki, by zrobić zdjęcie spodu, bo na betonie zbyt szybko się kręciła dookoła (jednocześnie nie mogą się przekręcić z grzbietu)

A poza tym standarcik - na przykład sarenki

Trafiłem na taki ciekawy grab, który miał pień od północy cały w ciapkach porostów. Widziałem już pnie z tymi porostami, ale nie w takiej ilości.

Tak więc marzec przywitał nas ładnym słońcem, ale na horyzoncie już się czaiły chmury i drugi marca już taki ładny nie był