avatar Miejsce robienia kawy do termosu: Żyrardów. Od 2009 nakręciłem 108781.00 km z czego 15566.35 wertepami i wyszła mi mordercza średnia 16.91 km/h

No to chlup

Wtorek, 28 lutego 2023 · dodano: 01.03.2023 | Komentarze 6

Jaki ładny dzień na zakończenie lutego. Do tego trafiłem na pierwsze podbiały pospolite.

Jak się dokładnie przyjrzeć kwiatom podbiału, to widać że nie są to pojedyncze kwiaty, tylko kwiatostany i do tego składają się z dwóch rodzajów kwiatów - naokoło są tzw. kwiaty języczkowe (żeńskie)  i  zewnętrzne płatki kwiatostanu to ich część, przy nadadzie tych płatków da się zauważyć pręciki. natomiast w środku są kwiaty rurkowe (obupłciowe lub płonne), tutaj większość jeszcze w postaci pączków.

Tutaj więcej kwiatów w środku rozkwitło

W taki słoneczny dzień warto się wybrać tam, gdzie da się zrobić zdjęcie podwójnego błekitu, nie tylko u góry, ale też na dole. Tak więc wybrałem się do nieczynnej żwirowni, które wyrobiska są zalane.

Trzciny, wierzby...

Po nocnym mrozie, zbiornik wodny był częściowo skuty lodem

Tam przy brzegu widać pas lodu. A poza tym gładka tafla wody, bo nie wiał wiatr

Ale czasem pojawiał się jednak podmuch

Pofałdowane piaszczyste dno, a jak zawiał wiatr, to fale rzucały na dno smugi swiatła

No to tytułowe chlup

O, jakiś robal podwodny

Piórko

Jak jest piórko, to są i ptaki, zbyt dobrego zooma nie mam, więc możecie co najwyżej uwierzyć mi na słowo, że to głównie kaczki krzyżówki, poza tym te kilka plam to czaple, kręciły się jeszcze gągoły (chyba - czarne o góry, białe u dołu), kilka mew, para łabędzi... i były jeszcze jakieś szaro-brązowe, ale mniejsze od kaczek.

| 15:08 niedziela, 5 marca 2023 | linkuj @huann - jeśli chodzi o tę już w samych Radziejowicach, to były glinianki, a ta po drodze do Mszczonowa. Też obstawiam larwę ważki, choć ze znakiem zapytania, bo taki model larwy jest dosyć popularny i niektóre owady też mają podobną.
| 15:06 niedziela, 5 marca 2023 | linkuj @Marecki - jak u mnie jest, to u Ciebie pewnie też w co bardziej nasłonecznionych miejscach tym bardziej.
| 15:05 niedziela, 5 marca 2023 | linkuj @Trollking - w marcu jak w garncu, kwiecień plecień i takie tam... za oknem mam właśnie śnieg.

Hmm, może i samica gągoła, faktycznie jest mniejsza od krzyżówki.
| 23:06 czwartek, 2 marca 2023 | linkuj To ta żwirownia jak się jedzie do Radziejowic, cośmy ją kiedyś eksplorowali?

Robal to po mojemu larwa ważki, choć 100% pewności nie mam: https://www.wlin.pl/rola-wody/biologiczna-ocena-czystosci-wod/encyklopedia-wodnych-organizmow-wskaznikowych/wazki-rownoskrzydle-zygoptera/
| 08:52 czwartek, 2 marca 2023 | linkuj Musze popatrzeć za podbiałem, bo ostatnio z żółtych to tylko ranniki.. Fajny robal podwodny. Musze sie poedukować trochę o robalach, bo w tej kategorii jestem noga..
| 23:10 środa, 1 marca 2023 | linkuj Super ujęcia. Lato, zima, wiosna, tylko jesieni brakuje :)

To mniejsze od kaczek to mogły być samice gągoła. Samce są czarno-białe, samice w ogóle niepodobne. Barwy by się zgadzały.

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa mpote