Dosyć słonecznie i dosyć kruczasto

Niedziela, 12 lutego 2023 · dodano: 13.02.2023 | Komentarze 4

Przyszła odwilż i śnieg zniknął, pozostały tylko gdzieniegdzie bryły lodo-śniegu pozostałości po odśnieżaniu i nieliczne zalodzone powierzchnie. O ile w sobotę było deszczowo, w poniedziałek od rana mżysto, to niedziela była sucha i całkiem przyjemna... rano pochmurno, ale potem coraz bardziej słonecznie.

Jadę sobie przez wieś i słyszę jakiś podwójny odgłos - ni to to brzdęknięcie, ni to gulnięcie. Początkowo myślałem, że to dzwonek z telefonu (mijałem spacerowiczów z wózkiem, za mną i przede mną jakieś domu)... ale gdy minąłem i ludzi i domy, znów to usłyszałem, ale z innego kierunku. Rozglądam się, a to kruk.

Przyznam się, że z krukami nie miałem za dużo do czynienia, w ogóle byłem zdziwiony, że je można na nizinach spotkać. Być może wcześniej brałem je za gawrony, jednak od jakiegoś czasu jeśli usłyszę gdzieś dalej za miastem krakanie i pojedyncze czarne ptaki, to mam niemal pewność, że to kruki. Ale widywałem je w locie (bez krakania i tak bym nie poznał) . Takiego siedzącego na czymś kruka udało mi się przyłapać po raz pierwszy. No i pierwszy raz słyszałem wydawanie takiego odgłosu.

Chyba przywoływał druga połówkę i mu/jej się udało.

Ze zwierzaków były ze trzy razy sarenki, poza tym jakieś bażanty.

A na niebie trafił się jeszcze kołujący myszołów. Poza tym klucz czterech... chyba żurawi, który zawrócił bo chyba zobaczył tego myszołowa, albo stwierdził, że już wystarczy tego rypania pod wiatr.

Inny układ chmur

"Stary, brzydki" krzyż, który szczęśliwie jeszcze nie został wymieniony na  "nowy, ładny".

| 22:15 wtorek, 14 lutego 2023 | linkuj @Trollking - ja bardziej kojarzę z górami, gdzie po raz pierwszy je dawno temu widziałem. Na nizinach jakoś ich długo nie obserwowałem, co może wynikać z tego, że potrafiłem ich zauważyć i rozpoznać, ale może ich rzeczywiście nie było, lub było mało... ponoć ilość kruków wzrosła, więc może sytuacja była podobna jak z bobrami.
| 22:12 wtorek, 14 lutego 2023 | linkuj @huann - ja na szczęście żadną bombą nie dostałem, bo nie zatrzymałem się bezpośrednio pod ni ;-)
| 23:25 poniedziałek, 13 lutego 2023 | linkuj Tak, jak nie przepadam za krzyżami, tak takie lubię :)

Oj, kruki są genialne. I zdecydowanie bywają na nizinach, wręcz uwielbiają pola, pod warunkiem, że gdzieś w okolicy jest zagajnik, gdzie można się schować. Piękne, mądre, magiczne ptaki.

Brawa za sarenkę :)
| 22:44 poniedziałek, 13 lutego 2023 | linkuj Kruca bomba!

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa zesla