• temperatura -3.0°C

Wierzba drzewem dnia

Czwartek, 9 lutego 2023 · dodano: 11.02.2023 | Komentarze 5

Wreszcie Słońce! I to nie jakieś tam spomiędzy chmur od czasu do czasu, tylko lampa przez cały dzień, błękitne niebo i tylko jakieś zwiewne chmurki na północy. W nocy w miarę przyzwoity mróz, toteż rano drogi porządnie zmrożone, choć w ciągu dnia temperatura przebiła zero, a na słońcu z pewnością było jeszcze cieplej.

Było bardzo przyjemnie i tylko wiatr był upierdliwy. Jak się ustawiłem z wiatrem, to tak przyjemnie się jechało, zwłaszcza że słońce grzało w plecy, że zamiast skręcić w bok,pojechałem dalej prosto... choć wiedziałem, że za tę przyjemność przyjdzie mi zapłacić i czeka mnie rypanie pod wiatr, gdy zawrócę.

Przejeżdżałem przez Holendry Baranowskie (info), gdzie w 1645 osiedlili się koloniści olęderscy, po którcyh obecnie w terenie prawie nie ma śladu, poza nazwą i wierzbami mazowieckimi (czy tam rosochatymi). Można je spotkać i w innych miejscach, ale tutaj i w innych rejonach osadnictwa olęderskiego jest ich zwykle więcej.

Instrukcja ogławiania wierzb - pośrodku wierzby, którym właśnie wycięto gałęzie, z prawej ogłowione wcześniej i gałązki odrastają,, a z lewej z tyłu wierzby z wyrośniętymi gałęziami, czekają na ogłowienie.

Pierwsze kotki wierzbowe

A to różyczka wierzbowa... jakiś galas.

Dodam jeszcze, że aby dojechać do Holendrów, muszę przejechać rzeczkę Wierzbiankę, trasa akurat tak biegła, że przekraczałem ją cztery razy.

A poza tym spotkałem sarenkę

Sarenki spotkałem jeszcze ze dwa razy, na przykład tutaj kropki za brzozą (która nie była drzewem dnia), to właśnie sarenki.

Poza tym ze zwierzaków były jeszcze bażanty, myszołów, krety... no, właściwie to tylko kopce kretów.

Chmuery były głównie na północy

Kapliczka równie błękitna jak niebo

Nie wiem czy w tym roku był taki dzień, a jeśli był to nie bardzo mogłem skorzystać. Tym razem się udało, jeszcze wyskoczyłem z buta na zalane łąki, ale fotki może kiedy indziej.

Nie byłem przygotowany na taka dawkę słońca, aż się spiekłem na twarzy, zwłaszcza nos zrobił się czerwony, jakoś nie pomyślałem żeby się czymś posmarować przed, albo tuż po kąpieli słonecznej.

| 20:15 niedziela, 12 lutego 2023 | linkuj @Trollking - o tak, wierzba da się lubić, np. jak bzyczy wiosną ;-D znaczy kwitnie i zlatują się do niej pszczoły (gdy jeszcze mało co kwitnie). Ogławianie na pierwszy rzut oka może rzeczywiście wyglądac niepokojąco, zwłaszcza że u na częstą metoda pielegnacji drzew jest wycięcie ich w pień.
| 20:05 niedziela, 12 lutego 2023 | linkuj @huann - mój czerwony nos potwierdza to zdanie o słońcu ;-) A tak, pamiętam te parówki... trzeba przyznać, że odwagi nam nie brakowało ;-D Tylko nie pamiętam, dlaczego stawy nazywają się Piętnastki.
| 19:25 niedziela, 12 lutego 2023 | linkuj W wierzbach często mieszkają dudki, ale to już wiosną :)
| 00:10 niedziela, 12 lutego 2023 | linkuj Oj, takie zimowe słońce pozwala zapomnieć na chwilę, że to zimowe słońce :)

Sarenka ładnie upolowana, a wierzby uwielbiam. Kiedyś myślałem, że ich przycinanie to jakieś barbarzyństwo, jednak okazuje się, że jednak błogosławieństwo :)
| 18:24 sobota, 11 lutego 2023 | linkuj U nas czwartek był bez najmniejszej nawet chmurki, co skutkowało pełnymi 9h słońca (najwięcej od... 17 października zeszłego roku!) - dzień wykorzystałem robiąc 17 km-ów pieszo po smardzewskich pagórkach i odwiedzając podzgierskie stawy "Piętnastki", na których onegdaj miotaliśmy w krzaki sojowymi parówkami :D

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa geipo