W mżawce po mieście i lesie

Piątek, 23 grudnia 2022 · dodano: 23.12.2022 | Komentarze 7

Odwilż galopuje, śniegu w mieście już prawie nie ma, tylko w miejscach co większych zasp coś zostało. Tyle że jest mokro, bo nie tylko topnieje, ale tez i pada.

Okres przedświąteczny, to jeden z najgorszych okresów w roku - raz że są to najkrótsze dni, dwa że sklepy przepełnione ludzi w świątecznym amoku zakupów (dobrze, że są kasy samoobsługowe, to jak człowiek musi coś kupić, to może się przez nie prześlizgnąć i nie tkwić w korku załadowanych czubato wózków), trzy że ulice też zawalone samochodami...

Musiałem odreagować jazdę po mieście w tym kociokwiku i wbiłem się na chwilę do lasu, niezbyt daleko bo śnieg i błoto. A przy okazji liczyłem, że jakieś grzybki wpadną pod obiektyw. No i wpadły, oto na przykład próchnilec gałęzisty:

Były też inne

Znalazłem też kilka martwych piędzików, widać nie przetrwały ataku zimy, ale teraz przynajmniej wiem gdzie można je spotkać bliżej miasta i w niesprzyjających warunkach nie będę musiał daleko jechać, by ich poszukać.

Miejscami w lesie było nawet tak:

A z miasta... jemiołowy rower

Bateria gołębi gotowa do ostrzału... spróbuj tylko pomiędzy nimi przejść.

Jeszcze parę fotek z okresu mroźno-śniegowego. Ślady skrzydeł, to jedne z moich ulubionych śladów na śniegu.

Ponieważ brakowało ptaka między skrzydłami, to Kluska go dorysowała.

Poza tym mamy na balkonie barometr... a właściwie bardzo prosta stację meteo - kubek z wodą. Jak woda zamarza, to znaczy że jest mróz, a jak nie, albo odmarza, to znaczy że temperatura jest dodatnia.

Przy okazji udało nam się stworzyć model Wielkiego Wybuchu

Zaćmienie słońca przez Big Bang.

Oprócz wszelkich niedogodności i uciążliwości, w święta jest też parę przyjemnych rzeczy. Podpisy przy pierniczkach są zainspirowane "Piosenką ekstremalnie świąteczną" autorstwa Ranko - ulubionej ukistki Kluski (i naszej). Kluska gra i śpiewa kilka jej piosenek.

A oto wspomniana piosenka:

| 13:58 sobota, 24 grudnia 2022 | linkuj Z roku na rok coraz gorsze wariactwo. Niedługo już nawet Wszystkich Świętych będzie przy tym niemrawym snuciem się byle dalej od cmentarza.
| 12:44 sobota, 24 grudnia 2022 | linkuj @huann - Ooo, skoro nawet u Ciebie w kontekście jedzenia pojawia się tekst s tylu "fajnie, ale"... to tylko najgorzej świadczy o swiętach. ;-)
| 12:29 sobota, 24 grudnia 2022 | linkuj O, jedzenie. To mnie głównie pociesza w kwestii świątecznej, ale i tak bym wolał już święty... spokój.
| 12:06 sobota, 24 grudnia 2022 | linkuj @Trollking - właśnie dlatego lubię wszelkie formy lodowe, bo powstają naprawdę niesamowite twory!

Próchnilca też szanuję, bo obecnie to jeden z nielicznych grzybków, które jestem w stanie zidentyfikować. Motylków szkoda, ale cóż... taki jest ich żywot - krótki. Wrócą za rok :-)
| 12:03 sobota, 24 grudnia 2022 | linkuj @ale -tych kolorów trzeba sie naszukac, bo sa w skali mikro... ale są :-)
ale | 22:52 piątek, 23 grudnia 2022 | linkuj Niby zima, a tak kolorowo :)
| 22:33 piątek, 23 grudnia 2022 | linkuj Wasz Wielki Wybuch miażdży! :)

Próchnilca znam i bardzo szanuję :)

Szkoda motylków :(

Smacznego :)

No i racja - święta to koszmar...

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa gener