Motylkowa pętelka z turem

Sobota, 4 czerwca 2022 · dodano: 09.06.2022 | Komentarze 4

Przejeżdżając przez opłotki Wiskitek spotkałem tura. W tych krzakach ta krowa autentycznie wyglądała jak tur, może bym nie zwrócił na to uwagi, gdyby nie to że Wiskitki mają tura w herbie. Może sprawili sobie taką turopodobną krowę z okazji odzyskania praw miejskich?

Dla porównania herb - prawda że identyczna?

Jeszcze parę ujęć.

Wiskitki w 2021 odzyskały prawa miejskie, a ta data 1221 nawiązuje do pierwszej wzmianki o Wiskitkach.

Na placu deczko się zdziwiłem, bo stał tam mały obelisk z herbem, a teraz jest... topór. Zdziwiło mnie to o tyle, że obelisk postawiono niedawno, ledwie kilka lat temu. Swoją drogą wolałbym tura, ale posąg tura byłby zapewne dużo, dużo droższy i z elementów herbu miasto stać widać było tylko na sam topór. Swoją drogą, jak się wjedzie do najbliższego lasu (pozostałości po Puszczy Wiskickiej), to okaże się że ten topór jest bardzo na czasie.

Glinianki w Wiskitkach.

Przy ulicy Cegielnia, to dom obok glinianek, zapewne dla pracowników nieistniejącej już cegielni.

Jeśli chodzi o motylki, to łowy nie były zbyt owocne, ale wystarczające. Najpierw było pochmurno i nie wykazywały zbytniej aktywności, a gdy zaczęło wychodzić słońce, to zrobiło się za gorąco i mi się nie chciało za nimi latać.

Dyblik liniaczek - głównym osiągnięciem było wreszcie porządne obfocenie tego motyla.

Trafił się też jakiś paśnik, ale z tego rodzaju jest kilka podobnych gatunków, zbyt podobnych jak dla mnie, więc nie wnikam dokładniej.

A ta ciemka tak się ustawiała, że miałem wątpliwości, ale to raczej wygłoba koniczynówka.

Łąka na której latay lub siedziały to motylki, była dosyć malownicza, spore fragmenty były aż fioletowe od firletki poszarpanej.

Czarny bez poznajemy po tym, że kwitnie na biało.

Żółciak siarkowy, który nadawał się do zbioru, ale jak na mój gust był zbyt blisko drogi krajowej, a ja nie zbieram grzybów przy ruchliwych szosach.