Nie na zbiórkę

Sobota, 11 września 2021 · dodano: 25.09.2021 | Komentarze 2

Rano na zbiórkę, dojeżdżamy na miejsce na styk, prawie spóźnieni, a tu nikogo nie ma. Próbujemy się do kogoś dodzwonić, ale nikt nie odbiera. Kurczę, dzień wcześniej ognisko, teraz zbiórka, czarna seria jakaś.

Jedziemy zatem do pobliskiego lasu i tam się instalujemy, przy okazji zbieramy trochę grzybów, przy okazji dowiadujemy się, po co harcerz nosi czapkę, właśnie po to żeby zebrać:
- 44 podgrzybków
- 3 kozaki
- 1 kanię

W końcu dodzwaniamy się do jednej osoby z kadry, której nie ma dziś na zbiórce, toteż nie jest do końca zorientowana, ale obiecuje się dowiedzieć... w końcu dostajemy informację, że zbiórka jest wyjątkowo gdzie indziej, ale już jest za późno i za daleko żeby tam jechać, zostajemy więc w lesie.

Ostatecznie rekonstrukcja zdarzeń wykazała jaki był najbardziej prawdopodobny scenariusz, gdy lavinka odbierałą od zastępowej telefon odnośnie zbliżającej się zbiórki, to był harmider, dzieciaki latały, krzyczały i lavinka słyszała piąte przez dziesiąte, toteż udało jej się wyłowiić informacje o tym że zbiórka jest wyjątkowo w sobotę, że mają się ubrać na kolorowo (a można na zielono i czarno, bo to są ostatnio ulubione kolory Kluski i o inne trochę trudno), a także o godzinie... widać musiała nie dosłyszeć, że miejsce też jest inne.

No nic, zostajemy w lesie i spędzamy miło czas.

Wrzosy kwitną, aż miło.

Jest trochę grzybków - podgrzybki

Kozaki

Czubajki

Pogoda ładnie - słonecznie, ciepło... wręcz gorąco, ale w lesie w cieniu upał nie dokucza.

Za moich czasów mówiło się o tym,l że są słuchowcy, wzrokowcy (ja jestem wzrokowcem), teraz się mówi jeszcze o min. kinestetykach, osobach które lepiej się uczą będąc w w ruchu, poprzez działanie. Kluska zdecydowane jest kinestetykiem - przykład, jak o czymś opowiada to musi chodzić, teraz kilka rundek zrobiliśmy po ścieżce do polanki i z powrotem, podczas gdy Kluska mi nawijała.

Takie dzieci w szkole są biedne - jak tu usiedzieć w ławce kilka godzin... zwłaszcza że teraz nawet na przerwie wybiegać się nie można, Kluska dostała minusa za wbieganie do klasy - W CZASIE PRZERWY. Ja owszem, też przynosiłem do domu uwagi, że chodzę i biegam po klasie, ale W CZASIE LEKCJI! Jak była pogoda, to całe przerwy spędzaliśmy na bieganiu po boisku, a teraz im nawet wychodzić ze szkoły nie wolno i starsze dzieciaki bawią się w ciuciubabkę z woźnymi, my też się bawiliśmy, ale chodziło o obowiązek zmiany obuwia, a nie zakaz wychodzenia w ogóle.

To jest jeden z powodów, dla których zrezygnowaliśmy ze szkoły i przeszliśmy na edukację domową. Powodów było wiele, inny na przykład to lekcje na ósmą. Jak pomyślimy, że teraz cztery razy w tygodniu musiellibyśmy wstać i doholować Klu na ósmą... w pierwszej klasie było dwa razy w tygodniu, a i tak średnio tylko raz w tygodniu udawało się dotrzeć.