Kolejna rundka biblioteczna

Poniedziałek, 6 września 2021 · dodano: 14.09.2021 | Komentarze 2

Korzystając z ładnej pogody, zrobiłem rundkę do kolejnej biblioteki (tym razem Mszczonów), by uzupełnić zapasy książkowe.

Większość zwierzaków (pasikoniki, jaszczurki, motyle) uciekały z drogi, gdy obok przejeżdżałem... ale nie ten pasikonik, musiałem wrócić i go przegonić, żeby go co potem nie przejechało. A przy okazji strzeliłem fotkę.

Po drodze zauważyłem, że nie ma już znaków objazdu, więc zaryzykowałem i zamiast jechać nieco naokoło pojechałem prosto - rzeczywiście wiadukt nad CMK w  Świnicach gotowy. Nawet śmieszka w miarę ok. - asfaltowa, dosyć równe łączenie nawierzchni na przejazdach... ale niestety są też standardowe utrudniacze:
- przed Świnicami przeskakuje na drugą stronę, by za Świnicami znów wrócić na pierwszą (a tu zakręty pod kątem 90 stopni są oczywistością
- do tego zaszło jakieś fałdowanie (samochód wyjeżdżający z posesji nie może raz podjechać, a rowerzysta może kilka albo kikanaście razy) - i tak dobrze, że jest cały czas asfalt, a nie że na każdym wyjeździe kostka (jak w Żyrku, gdzie nie potrafili też na gładko połączyć nawierzchni i jest dół-dup-dup-góra-dup-dup).

WTEM! Znalazłem się na granicy... kurczę, przecież jest stan wyjątkowy, aż się zacząłem rozglądać czy mnie jakieś służby nie zgarną... żarty żartami, ale trochę chyba przesadzili z tym oznaczeniem.

Jako że biblioteka pod szkołą, to tu też fotka z rowerami na stojakach. Jak stawiałem, to było ich więcej, bo musiałem się wsunąć pomiędzy nie, te pierwsze w kadrze też były zajęte.

Temat miesiąca w bibliotece.

Rzut okiem na zalane wyrobiska dawnej żwirowni

Rodzina łabędzi (2+2)

Rybka na płyciźnie pruje fale

Martwa rusałka admirał, no cóż życie motyli jest krótkie. Zbieram takie motylki, bo potem można obejrzeć skrzydełka pod mikroskopem.

Wracając przejechałem przez las, udało się znaleźć kilka kań

I kilka kozaków, ale nierobaczywe były tylko dwa

Hmmm, maślak? Otóż nie, z wierzchu podobne, ale jak mu się zajrzało w rurki, to okazywało się, że ma blaszki.