avatar Miejsce robienia kawy do termosu: Żyrardów. Od 2009 nakręciłem 108725.85 km z czego 15556.55 wertepami i wyszła mi mordercza średnia 16.91 km/h

po mieście

Sobota, 28 sierpnia 2021 · dodano: 01.09.2021 | Komentarze 6

Okazuje się, że 28 sierpnia to  Światowy Dzień Publicznego Czytania Komiksów... my może niezbyt publicznie, ale też niezbyt po kryjomu jakiś komiks czytaliśmy. Z tej okazji taka oto ciekawostka, która ostatnio nam się rzuciła podczas lektury Asteriksa.

Wśród fanów Kajka i Kokosza pojawia się czasem temat, czy Christa inspirował się Asteriksem, czy też podobieństwo bohaterów to raczej przypadek. Poniżej kilka kadrów z komiksów "Asteriks i Goci" z lat 60. i "Festiwal czarownic" z lat 80. Jest tutaj podobna sytuacja - konkurs druidów w Asteriksie, oraz festiwal czarownic w Kajkoszu... ale jak zobaczyłem poniższy fragment konkursu, to aż musiałem porobić zdjęcia i je wrzucić (powiększenia poniższych obrazków po kliknięciu w zdjęcia):

Tutaj inne pokazy, które też wykazują pewne, choć nieco mniejsze podobieństwo:

No i na koniec druid, który nie ma odpowiednika wśród czarownic, ale szczególnie mnie rozbawił - szczególnie w kontekście turystycznego, biwakowego gotowania:

| 18:48 piątek, 3 września 2021 | linkuj @Trollking - Podobieństwa są zazwyczaj dosyć ogólne, takich kopii jak z tymi kwiatkami jest naprawdę niewiele, że nie jest to jakaś kopia, tylko raczej bym mówił o nawiązaniu... no i moim zdaniem Kajkosz jest lepszy, jak kupiłem pierwsze polskie wydanie pierwszego Asteriksa, to był spory zawód - "To jest ten słynny Asterix, eee taki sobie".

Kajtek i Koko jakoś mi nie przypadli do gustu, nabyłem kiedyś jakiś tom zbiorczy i chyba wszystkich historii z niego nawet nie doczytałem. Gutek i Roch - faktycznie, było coś takiego w odcinkach w Relaxie.
| 18:42 piątek, 3 września 2021 | linkuj @lavinka - a także na grzyby i jagody ;-)
| 21:12 środa, 1 września 2021 | linkuj Dla mnie bohaterowie Christy to ewidentna zżyna, ale to nie zarzut - bo dodał wiele do oryginałów, tworząc swojską i kreatywną wersję. Poza tym wielki szacun za uwspółcześnienie - Kajtek i Koko to piękna zabawa konwencją. No i z mniej znanych - Gucek i Roch to ciut poważniejszy klimat, ale jak świetnie napisany i narysowany! Mistrz, bez dwóch zdań.
| 19:02 środa, 1 września 2021 | linkuj Jeżdżenie po bibliotekach robi swoje. Ja nie wiem czy dobiję do 2k w tym roku...
| 17:51 środa, 1 września 2021 | linkuj @Marecki - Dzięki, już miałem napisać, że pewnie słusznie oszacowałeś, że mimo iż brakuje kilkunastu kilometrów, to pewnie już je mam w zaległościach... ale potem odświeżyłem stronę i button rzeczywiście wykazał ponad 4k ;-)
| 17:04 środa, 1 września 2021 | linkuj Graty za 4k w sezonie..

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa losic