Kurs na jagody i grzybki

Środa, 21 lipca 2021 · dodano: 26.07.2021 | Komentarze 4

Wyskoczyłem do lasu na jagody. Niestety ciepło, za dużo słońca, a za mało chmur... miałem zamiar się zbierać, ale w końcu przyszło więcej chmur i od razu przyjemniej się zrobiło, z wyjątkiem momentów, gdy Słońce się przebiło przez jakąś szczelinę. Ostatecznie po jagodach zrobiłem jeszcze rundkę po miejscach grzybowych i cały dzień spędziłem w lesie.

Jak było Słońce, to robiłem sobie przerwę schowany pod baldachimem młodych grabów... las sosnowy niestety dosyć świetlisty jest.

Borówki brusznice już czerwienieją (niekiedy).

Jagoda bagienna

Malina właściwa

Malina kamionka

No i po świdośliwie

Udało się nazbierać 205 kurek

Oto pierwsza kurka

Setna kurka

Któraśtam kurka

Było też trochę prawdziwków, jednak w większości robaczywe (nawet młode). Udało się zebrać 4 robaczywe, zaś spośród 13 robaczywych udało się czasami wykroić kawałki kapeluszy.

Pierwszy prawdziwek - robaczywy

Drugi prawdziwek - pierwszy nierobaczywy

Ostatni nierobaczywy

Kilka ładnych, ale robaczywych niestety

Goryczak żółciowy

A te też z daleka mogą zmylić, człowiek się nastawia na jakieś prawdziwki, a tu... grzyb blaszkowy

Były i muchomory, a jakże

I takie ło

A poza tym śluzowce

Były też motyle w postaci larwalnej, jak i imago.

Trzmiel na wrotyczu

A na sąsiednim wrotyczu... i tu miałem początkowo zagwozdkę, czy oska zaatakowała pająk, czy pająk ją.

Po przyjrzeniu się, mogłem stwierdzić, że to pająk był szczęśliwym łowcą. Swoją drogą, całkiem ładnie się maskuje na kwiatach, wygląda na to, że jest to kwietnik, czyli właśnie pająk polujący na kwiatach (na białych kwiatach można spotkać białe egzemplarze).

Piórko - zapewne sójki sądząc po niebieskim wzorku

Coś tam przeleciało

Nie ma o tej porze wyjazdu za miasto bez bociana - tym razem załapały się w gnieździe (był też na polu, ale daleko).

| 20:51 wtorek, 27 lipca 2021 | linkuj Przeleciały żurawie.

Zostawiła zdecydowanie sójka.

A poza tym bardzo ciekawy wpis. Szczególnie z tym polowaniem i pająkiem-kameleonem. Brawo.

Jak zwykle napiszę, że jestem mistrzem w znajdowaniu grzybów. Muchomory wszystkie moje. Reszty nie widzę :)
| 07:52 wtorek, 27 lipca 2021 | linkuj No, prawdziwki lubią się wcześnie pokazać... tylko latem są strasznie robaczywe. Włąsnie u nas pada (od wczoraj), więc jest nadzieja że będzie ciągłość sezonu grzybowego.
| 07:44 wtorek, 27 lipca 2021 | linkuj Zacne grzybowe okazy..
| 20:45 poniedziałek, 26 lipca 2021 | linkuj Widać zaczynają się grzybki na poważnie. Ale jak nie popada, to się skończą nim urosną.

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa obiep