po mieście (z burzami w tle)

Czwartek, 24 czerwca 2021 · dodano: 28.06.2021 | Komentarze 7

Chcieliśmy wykorzystać przerwę w upałach na jakiś wypad z Kluską... ale pogoda jak to w lato, albo lało, albo nadal upał.

W środę nad ranem burze, poranek po ulewnych deszczach był przyjemny, ale później zrobił się skwar. Skorzystaliśmy z tego, że na naszym osiedlu powstało kilka mórz okresowych i zwodowaliśmy nasze łódeczki.

Największą nazwaliśmy "Wariag" - od rosyjskiego krążownika pancernopokładowego, a właściwie bardziej od naszego znajomego, który ma nick "wariag" właśnie od owego krążownika.

Ściąganie Wariaga z Mielizny.

Dwie mniejsze łódeczki, w zasadzie nie nadawiliśmy im imion i miały robocze nazwy "Pypeć I" i "Pypeć II"... nie mylić z "Prypeć".

Czwartek znów był upalny, pod wieczór krążyły jakieś zlewy, ale z radarów wynikało że powinny nas  omijać bokiem, toteż wybraliśmy się do EkoParku. I rzeczywiście, coś tam w oddali grzmiało, jakieś ciemne chmury były na horyzoncie, ale do nas to nie docierało.

Dziś w niebiańskiej stołówce na kolację są kalafiory.

Czasem jakieś chmury do nas docierały, ale bez deszczu, potem znów było więcej nieba.

W końcu zauwazłem, że horyzont podejrzanie pociemniał, miałem wrażenie że tym razem bardziej na nas idzie... rzut okiem na radary (które nie chciały się ładować - w czwartek i piątek internet jakoś strasznie słabo działał, może przez te burze), coś chyba idzie na nas, ale że mapa nie chciała się załadować, to mogliśmy dokładnie sprawdzić.

Jednocześnie na horyzoncie coraz bardziej ciemniało. A więc szybka decyzja - chodu i już po chwili wiedzieliśmy że trzeba przygazować, bo burza zbliża się szybko.

Po kilku minutach pod domem, właśnie nachodzi nad nas (7 minut po wyjeździe z parku).

Widok z okna 2 minuty później.

Ostatecznie piątek zapowiadał się w miarę dobrze (potem miało być nieco cieplej, ale trudno), więc zdecydowaliśmy się pojechać w końcu na ten biwa. Ale o tym w następnym odcinku.

| 17:16 czwartek, 1 lipca 2021 | linkuj @Marecki - no, na szczęście trzeba zapracować ;-) Pogoda była burzowa, co prawda na razie wszystko przechodziło bokiem, toteż zaryzykowaliśmy wypad, ale mieliśmy się na baczności... i gdy horyzont podejrzanie pociemniał, to chodu!
| 17:14 czwartek, 1 lipca 2021 | linkuj @huann - początkowo myśleliśmy że tu jakiś słaby zasięg... ale w kilku róznych miejscach? A potem w tym samym miejscu dobry? Więc stwierdizliśmy, że jakaś awaria była, cy cuś.

A co u wariaga... sam za dużo nie wiem, ponoć ze zdrowiem tak sobie, a to jakaś operacja, a to następna. Łódeczka się podobała.
dornfeld
| 06:56 czwartek, 1 lipca 2021 | linkuj Piękne widoki dla każdego grzybiarza i zbieracza jagód. Wczoraj nareszcie i u mnie zaczęło padać. Odpowiadając na pytanie, jagody dopiero zaczynają się pojawiać, na wielu krzakach nic nie widać, na razie zapowiada się słaby sezon. Zobaczymy na ile deszcze uratują sytuacje.
| 12:52 wtorek, 29 czerwca 2021 | linkuj To się nazywa burzyszcze. Fajne mammatusy na niebie (kalafiory) i wał szkwałowy. Mieliście trochę szcześcia..
| 22:32 poniedziałek, 28 czerwca 2021 | linkuj U mnie też internet ledwo w te dni dychał.
No właśnie - co u Dziadzi Wariaga? Ruski Wiek go już ni widu, ni słychu...
| 21:28 poniedziałek, 28 czerwca 2021 | linkuj @Trollking - Czujnym przede wszystkim trza być. I patrzeć co się dzieje na horyzoncie... będąc blisko domu ma się szansę na ucieczkę.
| 21:00 poniedziałek, 28 czerwca 2021 | linkuj U burze, to się nazywa wyczucie :)

Groźna fotorelacja!

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa zasok