avatar Miejsce robienia kawy do termosu: Żyrardów. Od 2009 nakręciłem 108236.15 km z czego 15464.75 wertepami i wyszła mi mordercza średnia 16.90 km/h

Skwarny biwak nad Wisłą #1

Piątek, 25 czerwca 2021 · dodano: 29.06.2021 | Komentarze 8

Korzystamy z chłodniejszych dni (jak się potem okazało, chłodniejszy dzień był tylko jeden) i ruszamy na biwak. Jest jakieś 26 stopni i gdy jest szczelna pokrywa chmur, a gdy Słońce zaczyna przeświecać przez rzadsze chmury, to robi się dla mnie za gorąco... tak więc jest to moja górna granica gorąca, jaką jestem w stanie wytrzymać. Jedzie się ciężko, bo cały czas pod wiatr.

Pisia Gągolina

Pisia Obojga Wód, czyli po połączeniu się Pisi Tucznej i Gągoliny w jedną rzekę o nazwie Pisia. Krótki stopik na mostku z obserwacją ważek i jaskółek, które co i raz coś wyławiają z rzeki.

Ponieważ zlikwidowali nam przystanek w Szymanowie, na którym zazwyczaj robimy sobie postój, tak więc zatrzymujemy się dopiero w Dębówce na placu zabaw z wiatką. Kluska okupuje kręciołek, który lubi, ale to urządzenie rzadko można spotkać na placach zabaw (widzieliśmy na jednym w Grodzisku i chyba jeszcze gdzieś).

Super kosz, można fajne wsady robić (była nawet piłka).

Pierwszy robal na trasie

Aż się zawróciliśmy, żeby sfocić tego kota.

Kolejny postój tradycyjnie pod kościołem obronnym w Brochowie.

A co to za noga wystaje z muru?

A co to za gęba?

Jeszcze mamy spotkanie z bocianem.

W Brochowie zaczęło kropić, ale burze przechodziły na południe od nas, o nas tylko brzegiem zahaczyły i przez jakiś czas kropiło (było bardzo przyjemne chłodzenie), a potem przestało.

Jedziemy wałem p.pow. wzdłuż Bzury, tylko trzeba wymijać krowy.

Były też cielaki, pierwszy się schował w trzcinach i nie dało się strzelić fotki, dopiero te się załapały, choć też nie widać ich w pełni.

Starorzecze Bzury, samej rzeki dziś nawet nie widzimy, choć jedziemy wzdłuż niej.

Kanał Łasica

Kwitnący grążel żółty i inna roślinność wodna

Kanał Kromnowski i tory kolejko sochaczewskiej.

Taka ładna gąsienica (edit: błędnica trzaska)

No i jesteśmy u celu, czyli na łachach wiślanych.

Trzeba nazbierać drewno na ognisko.

Oznaczyliśmy bród na wyspę.

Kluska zaraz znalazła jakąś kałuże i gdy grzebała w niej patykiem, zaczął się ruszać jakiś potwór... okazało się, że to rybka uwięziona w wysychającym bajorku. Ruszyliśmy więc po kubełek, żeby ją uratować i okazało sie, że tam jest nie jedna, a trzy.

Tę smukłą Kluska nazwała Delfinek (hmmm, to może być szczupak - kształt pyska, płetwa nie pośrodku, a tyłu grzbietu), a pozostałe z racji że wyglądały na sumy (pewności nie mamy, ale miały już króciutkie wąsiki) - Sumik i Sumuś.

Na razie ich nie wypuszczamy, trzeba się nacieszyć tymi zwierzątkami - Klu wykopała im basen, a do Wisły wypuściliśmy je ostatniego dnia. W porównaniu z tą prawie wyschniętą kałużą, basen jest sporo większy i warunki są o niebo lepsze. Aha, dodatkowo z dwóch ryb usuwamy po pasożycie, zdaje się że pijawki.

Oprócz tych większych (ok. dziesięciocentymetrowych), sporo wyłowiliśmy takiego oto drobiazgu. Tylko te od razu wypuściliśmy do Wisły.

To największy z tych maluchów.

Poza tym w kałuży były robale, też od razu wypuściliśmy. Larwy ważek.

A to chyba larwa płoszczycy szarej.

Jeśli chodzi o akcję ratowania ryb, to przypomniałem sobie moje dzieciństwo, gdy teren nad Pisią był zryty z powodu budowy zalewu (dziura w ziemi była chyba z dziesięć lat) i  kiedyś z jakiegoś powodu rzeka popłynęła bokiem (czy coś zatarasowało koryto, czy brzeg został rozmyty). Stare koryto zaczęło wysychać na sporym odcinku i wtedy to z koleżanką kursowaliśmy od bajorek do rzeki z kubełkami ratując ryby i raki.

Łączeń baldaszkowy

Koniec dnia zastaje nas na plaży

| 20:04 czwartek, 1 lipca 2021 | linkuj ha ha Kot wygrywa. Brawo da Kluski za akcji ratunkową, a dla Ciebie za fajne kadry..
| 17:25 czwartek, 1 lipca 2021 | linkuj @huann - no, Wisła nie ma może wod krystalicznych jak strumienie górskie, bliżej jej do konsystencji zupy... ale też i temperatura zupy (nieco wystudzonej) bardziej nadaje się do kąpieli ;-)
| 17:21 czwartek, 1 lipca 2021 | linkuj @Trollking - grunt to pokazać dziecki, że ratowanie przyrody daje większą frajdę niż jej niszczenia, no i można się jej z bliska przyjrzeć (dlatego nie mogliśmy się od razu z rybciami rozstać). Zresztą Klu ma dobre serduszko i jest bardzo wrażliwa, toteż na samą myśl, że jakiemuś zwierzątku (małemu, czy dużemy) stałaby się krzywda, jest jest bardzo smutno i żal.

No, zimą to może była kocia stołówka, a teraz tylko altanka ;-)
| 21:59 środa, 30 czerwca 2021 | linkuj @Huann: Tfu, odpowiadałam nie na Twój komć. Woda była jak na Wisłę przyzwoita, ale wiadomo, że do ideału daleko.
| 21:57 środa, 30 czerwca 2021 | linkuj @Trollking: Właśnie się zastanawialiśmy, czy to rodzaj polowania kota na posiłek? ;)
@Huann: Ognisko głównie dymiło, kolacją byliśmy my, dla komarów. ;)
| 21:31 środa, 30 czerwca 2021 | linkuj Fajne te łachy :) Ale czy woda aby zdatna do pluskania? Bo ani Wisła, ani Bzura wód krystalicznych niestety nie toczą...
| 21:21 wtorek, 29 czerwca 2021 | linkuj Super akcja ratunkowa. Jak widzę Kluska ma to w genach. Zdecydowanie zacnych :)

Kotek mam nadzieję nie w czasie sjesty po obiedzie... w miejscu stołowania. A takie kosze to ja rozumiem, nawet ja bym trafił :)
| 20:00 wtorek, 29 czerwca 2021 | linkuj Ten kręciołek na pewno był na placu zabaw w Kampinosie.

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa dykow