Coroczny wypad do Parku Bajka

Piątek, 21 maja 2021 · dodano: 25.05.2021 | Komentarze 5

Tradycyjny wypad do Parku Bajka w Błoniu... na Park Bajka trafiliśmy przypadkiem jesienią 2014 roku, był on zaraz po przebudowie, kiedy zapuszczony parczek przerobiono w zasadzie na jeden wielki rozproszony plac zabaw. Postanowiliśmy na wiosnę przyjechać tam z Kluską i tak od 2015 regularnie tam jeździmy prawie na cały dzień, początkowo dwa razy w roku, potem już tylko raz rocznie (wiosną lub jesienią, gdy nie jest zbyt gorąco i nie ma zbyt dużo ludzi). No, w 2020 się nie udało, bo a to był zamknięty, a to różne nakazy, lato odpadało bo za gorąco i za dużo ludzi w wakacje... No to teraz jedziemy po dwuletniej przerwie.

Jak mijamy pola z rosnącym zbożem, to tradycyjnie mówimy że tu rośnie chlebek... a teraz ustaliliśmy, że jest to forma larwalna kajzerki.

Postój mniej więcej w połowie drogi nad Pisią Tuczną (w drodze powrotnej też obowiązkowy postój w tym miejscu).

I na łąkach nad Pisią Tuczną.

Tata! Szybko, bo mi ucieknie! Każda sekunda się liczy!

O co ten alarm? Robalek.

Ślimolek

Bociany... dużo bocianów... naliczyliśmy dziesięć.

- Hej, Ziutek! To jest dużo świeżo wyoranych dżdżownikc!

No i docieramy do Parku Bajka. Stojak rowerowy Pac-Man.

Park ten ma kilka ciekawych rozwiązań - na przykład kule, które mogą służyć do siedzenia, skakania itp.

Kule w 2015:

Murek - tor przeszkód. Taka platformówka w realu.

My się zwykle instalujemy w najbardziej zacienionej części parku i na zmianę latamy za Kluską po innych częściach.

Gabinek krzywych luster.

Z części zamontowanych urządzeń Kluska wyrosła, albo nie wzbudza to już w niej takiego zainteresowania (ale dużo tego, więc nawet jak każdemu poświęci pięć minut, to trochę zajęcia ma). Do innych dla odmiany dorosła i nie potrzebuje naszej pomocy.

W 2015:

No, ale na leżaki to chyba jeszcze jest trochę za mała.

Takie tam...

Przy okazji podskoczyłem zapisać Kluskę do biblioteki, która jest obok parku. W zasadzie już za poprzedniej wizyty chciałem to zrobić, ale akurat była zamknięta... a potem musiałbym specjalnie podjechać, ale nie miałem kiedy. Okazało się na miejscu, ze pani bibliotekarka założyła też kartę mi, bo mają taki system, że opiekun też musi mieć kartę, no dobra, nie protestowałem.

Kwitnący jawor

I jeszcze jakieś drzewo

Z robali - parkowy równonóg.

No i powrót po całym dniu - kibel widziany po drodze.