Do bibliotek i lasu

Środa, 10 marca 2021 · dodano: 11.03.2021 | Komentarze 6

Taka tam rundka do dwóch bibliotek, na mieście i w Międzyborowie... do tej drugiej też mam niedaleko, bo jakieś 4km (zanim się biblioteki poprzenosiły, to miałem tam bliżej, niż do niektórych żyrardowskich). Pod tą międzyborowską miałem jakieś 6,5km i wracałem nieco naobkoło zahaczając o las. Taka tam krótka pętelka po okolicy, a nie wiadomo kiedy wpadło 20km.

A tak ogólnie - to od paru tygodni place zabaw, siłownie plenerowe i parki są znowu w Żyrku otwarte. Nawet nie wiem dokładnie od kiedy, bo miasto się specjalnie tym nie chwaliło, po cichu zostały otwarte, o co mamy żal, bo jeśli zrobili to przed odwilżą, to może byśmy się wybrali z sankami na górkę w EkoParku.

Tak na marginesie, to zamknięcie było naprawdę niezłą szopką - rzeczywiście zamknięte były EkopPark i Jordanek, natomiast place zabaw, siłownie, czy siłownia były regularnie taśmowane przez miasto i regularnie odtaśmowywane przez mieszkańców. To jeśli chodzi o obiekty należące do miasta, bo np. zamknięcie tych należących do spółdzielni było w zasadzie fikcyjne - np. siłownia zamknięta karteczką na tablicy z regulaminem, czy pojedyncza biało-czerwona taśma z kartką na wejściu na plac zabaw (która szybko znikała i nikt się nie bawił w taśmowanie), toteż można było swobodnie korzystać. Przy czym to nie był odgórny nakaz, tylko wymysł władz naszego miasta, w sąsiednich wszystko było dostępne

Pojemnik na koreczki przy wejściu do EkoParku..

Jeśli chodzi o biblioteki, to uważnie przyglądałem się zaostrzeniu lockdownu w warmińsko-mazurskim, jak tylko pojawiło się rozporządzenie, przejrzałem je pod kątem bibliotek (uff, otwarte). Dzięki temu, że mazowieckie nie poszło na pierwszy ogień (choć jest już w kolejce), mogłem zobaczyć co rząd szykuje i nie być zaskakiwanym w ostatnim momencie (choć nadal trzeba trzymać rękę na pulsie, bo nigdy nic nie wiadomo).

Za to z zaskoczeniem zorientowałem się, że biblioteka w Grodzisku Mazowieckim została kilka dni temu zamknięta.Z dnia na dzień, ale na szczęście dwa dni wcześniej tam byłem, bo inaczej bym to przegapił. Na razie na tydzień, ale zobaczymy co dalej... tak czy inaczej, sytuacja jest trudna, bo zarówno z żyrardowskiej, jak i okolicznych mniejszych bibliotek, coraz trudniej mi coś wyskrobać, wyczyściliśmy prawie do czysta z interesujących nas pozycji (a wobec braku wolnego dostępu do księgozbioru, nie mogę poszperać na półkach w poszukiwaniu jeszcze czegoś), więc biblioteka grodziska jest obecnie istotnym źródłem książek.

Generalnie jest to związane z dużą ilością pozytywnych wyników w powiecie (a zwłaszcza w samym mieście), co plasuje ten powiat w krajowej czołówce jeśli chodzi o statystyki, więc władze miasta pozamykały to i owo (w ogólnopolskich mediach pojawiły się już artykuły typu "Miasto wprowadziło lockdown"). Na szczęście inne biblioteki w powiecie nie  zostały zamknięte, np. w Międzyborowie gdzie dziś byłem.

Wniosek taki, że trzeba też uważnie śledzić komunikaty z poziomu miasta/gminy/biblioteki, żeby nie być zaskoczonym, gdyby któreś poszło śladem Grodziska.

| 11:01 piątek, 12 marca 2021 | linkuj W sumie idzie Wielkanoc, więc może znowu zamkną lasy, żeby myśliwi mogli sobie nie niepokojeni strzelić zająca pod ten pasztet :/
| 21:22 czwartek, 11 marca 2021 | linkuj @Trollking - tak, tak, czekaliśmy w kolejce i się doigraliśmy. Tylko miejmy nadziej, że lokalne władze nie wyjdą znów przed szereg i nie wprowadzą dodatkowych obostrzeń (tak jak w Grodzisku obecnie).

U nas w Żyrku są teraz chyba ze trzy takie serca, na jedno napatoczyłem się pod biblioteką we Mszczonowie, ale ciągle o nim zapominałem... teraz jednak mam w wygodniejszym miejscu.
| 21:19 czwartek, 11 marca 2021 | linkuj @huann - ano, ale biblioteka w Grodzisku jest spoko.

Kiedyś mieliśmy pojemniki na koreczki w przedszkolu Kluski, ale odkąd ukończyła, to nie bardzo mamy gdzie wrzucać... to znaczy zdaje się, że gdzieś są punkty zbiórki (właśnie się dowiedziałem, że w jednym z domów kultury), ale omijała nas ta informacja. A ten jest w wyjątkowo wygodnym dla nas punkcie (i chyba nie tylko dla nas, zapełnia się w tydzień).
| 19:51 czwartek, 11 marca 2021 | linkuj Ja już tak mam, że jak idę lasem, to specjalnie rozglądam się gdzie te plastikowe butelki - i mam dodatkową motywację, by butelki do kosza, a koreczki - do wora :)
| 19:14 czwartek, 11 marca 2021 | linkuj No właśnie, wpis się zdezaktualizował zanim go przeczytałem. Eh, te nasze władze, człowiek nie nadąża :)

Koreczki też zbiera się namiętnie w Wielkopolsce. Co wieś, to serducho.
| 15:11 czwartek, 11 marca 2021 | linkuj Ach ten Grodzisk: jak nie kostkowe cepeery, to wszystko pozamykane... Zresztą, właśnie chyba całe mazowieckie stało się kolejnymi Mazurami :/

Takiej ilości koreczków straszliwie zazdroszczę, bo sam zbieram (psom na budę) i chyba jakbym tam był, to trochę bym uskubał ;)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa losis