Akcja Biblioteka 3.2

Poniedziałek, 21 grudnia 2020 · dodano: 21.12.2020 | Komentarze 5

Tydzień przedświąteczny, to moim zdanie najgorszy, albo jeden z najgorszych tygodni w roku. Nie dosyć, że dzień jest najkrótszy*, to jeszcze we wszystkich sklepach pełno ludzi, nie wspominając o masakrycznym ruchu ulicznym. Poza tym sezon grzewczy w pełni i przejeżdżając przez wsie i różne części miasta, czasem trzeba wstrzymać oddech, by się nie zatruć palonym PETem. Dziś i tak nie było najgorzej - nie lało (jutro ma padać), nie było brei pośniegowej.

*) W sumie to zabawne, latem bywa że człowiek chce, żeby to koszmarne słońce wreszcie zaszło, zimą wręcz przeciwnie... a w taki dzień jak dziś, chciałby żeby w ogóle się pokazało.

No to kolejna rundka po bibliotekach... rozporządzenia oczywiście jeszcze nie ma (obstawiam, że najwcześniej będzie 23-ego wieczorem), póki co pojawił się "zarys projektu rozporządzenia"**, a w nim takie fajne sformułowanie "Z uwagi na sytuację epidemiczną wprowadzenie dodatkowych obostrzeń m.in.. w zakresie prowadzenia usług hotelarskich oraz działalności tzw. galerii handlowych." Czyli MIĘDZY INNYMI mogą tu wrzucić jeszcze cokolwiek.

**) taki wstęp do zarysu podstaw...

Zobacz też: Akcja Biblioteka 3.1

Rano podskoczyłem do dziecięcej w Żyrku, a potem w dalszą trasę. Jako, że w Grodzisku i Jaktorowie byłem tydzień temu, więc dziś kurs na pół gwizdka, a nie z pełnym ładunkiem książek. Normalnie to bym pewnie za tydzień tam pojechał.

Drogę przebiegły mi bażanty (niektóre przebiegły, a niektóre przeleciały). Ta plama na polu po ściętej kukurydzy, to jeden z tych bażantów.

Grodzisk - dolna półeczka książek po angielsku - z lewej "Biff, Chip and Kipper" (poziomy 1-6)

Między półkami.

W Jaktorowe wymieniłem tylko dwie książki, nie wiem czy by mi się chciało specjalnie jechać, ale i tak przejeżdżałem przez Jaktorów.

W drodze powrotnej, zaczęło się robić coraz wilgotniej, a dojechałem do domu w lekkiej mżawce.

Liczę na to, że teraz biblioteki nie zostaną zamknięte, ale mimo że wzmianek o tym nie było, dopóki nie ma tekstu rozporządzenia, nie można nic powiedzieć na pewno. Ponieważ teraz jest kurs raczej na zaostrzanie restrykcji, a nie łagodzenie, trzeba trzymać rękę na pulsie, bo w każdym momencie mogą nam te biblioteki zamknąć... niby ostatnio nowe obostrzenia zapowiadają z pewnym wyprzedzeniem, ale nigdy nic nie wiadomo. Poza tym jak ostatnio zamykali biblioteki, to nie ogłosili tego wprost, tylko że zamykają kulturę. Teraz kultura jest zamknięta i z ogłoszeń odnośnie niej, nie będzie już można wywnioskować o zamiarach wobec bibliotek, a rozporządzenia pojawiają się "za pięć dwunasta" i z przygotowaniem się nie można czekać na ich publikację.

Tak więc, teraz będę się starał na bieżąco wymieniać przeczytane książki (zwłaszcza z dalszych bibliotek), żeby mnie nie zaskoczyli z pustą półką. Między świętami, a Sylwestrem planuję kolejną rundkę po bibliotekach (na wypadek gdyby coś wprowadzili od Nowego Roku), a potem się zobaczy.

Edit: 21-eog w nocy w końcu poznaliśmy treść rozporządzenia, biblioteki pozostają otwarte. Uff, do następnej konferencji mamy spokój.

| 19:11 wtorek, 22 grudnia 2020 | linkuj Cyrk, istny cyrk, a orkiestra gra do końca. ;)
| 15:13 wtorek, 22 grudnia 2020 | linkuj Tak na marginesie, tym razem przygotowywałem się na pół gwizdka... bo choć jakieś tam ryzyko istniało i trzeba być przygotowanym, to jednak informacji wprost o zamykaniu bibliotek nie było i liczyłem że faktycznie nie będzie.

Toteż wypożyczałem książki takie raczej do bieżącego czytania, bo troszkę inaczej się wypożycza na miesiąc-dwa bez bez bibliotek (choćby takie z większą ilością tekstu). Tyle że wypożyczyłęm do pełnego limitu na karty i zostawiłem sobie jeszcze część bibliotek żyrardowskich do oblecenia w ostatniej chwili.
| 14:41 wtorek, 22 grudnia 2020 | linkuj Na szczęście nie dorzucili bibliotekozakazu, tak więc na razie mamy spokój,... do następnej konferencji. Teraz trzeba cały czas trzymać rękę na pulsie, człowiek żyje od konferencji do konferencji, od rozporządzenia do rozporządzenia.

Być może poczekałbym jeszcze chwilę z tym kursem, żeby wiedzieć na czym stoję, ale raz że nie wiadomo kiedy będzie rozporządzenie, dwa że we wtorek (dziś) miało lać i rzeczywiście leje, a nie chciałem zostawiać tego na ostatnią chwilę, czyli na środę.

Tak w ogóle niewiele brakowało, żeby biblioteki były cały czas zamknięte do końcówki grudnia. Z pierwszych informacji wynikało, że zamknięcie miało zostać przedłużone, ale w ostatnim momencie dopuścili ich otwarcie... a gdyby były zamknięte, to teraz raczej nie można by liczyć na ich otwieranie.
| 13:42 wtorek, 22 grudnia 2020 | linkuj To chyba najlepszy prezent dla Meteora i jego dziewczyn :)
| 22:55 poniedziałek, 21 grudnia 2020 | linkuj Mam radosną nowinę :)

"Do dnia 17 stycznia 2021 r. prowadzenie przez biblioteki publiczne i naukowe działalności polegającej na udostępnianiu zbiorów jest dopuszczalne pod warunkiem zapewnienia, aby w pomieszczeniu dostępnym dla osób korzystających ze zbiorów biblioteki przebywała jednocześnie nie więcej niż 1 osoba na 15 m2 powierzchni takiego pomieszczenia, z wyłączeniem bibliotekarzy. Przed wejściem do biblioteki zamieszcza się informację o limicie osób oraz podejmuje środki zapewniające jego przestrzeganie".

Chyba ktoś Ciebie/Was/nas czyta :)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa calez